طراحی چیدمان و قفسه بندی

جلب‌ توجه مغازه و ایجاد پاخور

راه های جلب توجه مغازه و ایجاد پاخور
5/5 - (2 امتیاز)

جلب‌ توجه مشتریان و ایجاد پاخور برای هر کسب‌وکاری ضروری است؛ مخصوصا برای کسب‌وکارهایی که به‌تازگی مغازه خود را راه انداخته‌اند و معمولا صاحبان مغازه روی درآمد ماه اول حسابی باز نمی‌کنند و مدتی را اصطلاحا به‌عنوان خاک خوردن مغازه در نظر می‌گیرند تا بتوانند مشتری ثابت پیدا کنند و مغازه آنها در محیط جا بیفتد؛ اما با ایجاد یک محیط جذاب، می‌توان مشتریان را ترغیب کرد تا وارد مغازه شوند و از محصولات یا خدمات خرید کنند. برای ایجاد پاخور مغازه می‌توانید ظاهر مغازه را جذاب و چشم‌نواز کنید، خدمات باکیفیت و متفاوت به مشتریان ارائه دهید، از جادوی تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید و در آخر رفتار محترمانه کارمندان می‌تواند مشتریان را قانع کند که به مشتری ثابت شما تبدیل شوند.

در ادامه این مقاله از گروه صنعت دی به بررسی مهم‌ترین نکات برای جذب مشتری در روزهای اولیه افتتاحیه پرداخته است؛ تا پایان با گروه صنعتی دی همراه باید و نظرات خود را با مخاطبان ما در میان بگذارید.

5 راهکار ساده برای جذب مشتری در مغازه

در دنیای پررقابت امروز، جذب مشتری و ایجاد پاخور برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مانا شدن کسب‌وکار و افزایش درآمد شما را تضمین می‌کند. کسب‌وکارهایی که موفق می‌شوند توجه مشتریان را به خود جلب کنند، می‌توانند فروش خود را افزایش دهند و به اهداف تجاری خود دست یابند. برای جلب‌توجه مشتریان می‌توانید از روش‌هایی مثل خلق ویترین جذاب، استفاده از تابلوهای خیره‌کننده، نورپردازی اصولی، به‌کارگیری نیروی کار بااخلاق و آراسته و فروش محصولات منحصربه‌فرد، استفاده کنید.

راه های شلوغی مغازه و پاخور

ویترین جذاب، حرف اول را می‌زند

تصور کنید هنگام عبور از خیابان، گرم صحبت با یکی از دوستان خود هستید، ناگهان آن طرف خیابان یک مغازه جذاب شما را به سکوت و توقف وامی‌دارد. مغازه‌ای با دکور زیبا و اجناس خاص. قطعاً از دوست خود می‌خواهید که به داخل مغازه بروید و از سایر اجناس مغازه بازدید کنید. اگر ویترین مغازه شما ساده و شبیه سایر مغازه‌ها باشد، هیچ‌وقت باعث جلب‌توجه نمی‌شوید و حتی ممکن است کسی متوجه نشود که مغازه شما تازه تاسیس است!

برای طراحی یک ویترین جذاب، محصولاتی را در ویترین به نمایش بگذارید که خاص، باکیفیت و جذاب باشند، محصولات را خلاقانه در ویترین بچینید تا جلب‌توجه کنند، از به‌کارگیری رنگ‌های جذاب و نورپردازی اصولی غافل نشوید.

تابلوی خلاقانه، دعوت‌نامه‌ای برای مشتریان

همان‌طور که کارت‌دعوت به معنی آمادگی شما در نقش میزبان است و از میهمانان خود دعوت می‌کنید که به شما سر بزنند، نصب تابلو نیز به معنی دعوت از مشتریان و آگاهی آنها از مغازه شما است. تابلویی که نصب می‌کند باید معرفی‌کننده برند و محصولات شما باشد، پس در انتخاب رنگ، بار معنایی جملات، فونت و خلاقانه بودن المان‌ها دقت لازم را داشته باشید.

نورپردازی نمای بیرونی مغازه

اگر تجربه خرید آنلاین داشته باشید، معمولا با این مشکل مواجه خواهید شد که رنگ اجناس در وب‌سایت و فضای آنلاین با اجناس خریداری شده معمولا کمی متفاوت است؛ به نظر شما علت این موضوع چیست؟ بله به دلیل عکاسی و نوپردازی مناسب، اجناس در عکس با رنگ‌های زنده‌تر و جذاب‌تر دیده می‌شوند. به مغازه‌داران هم پیشنهاد می‌شود که روی نورپردازی مغازه و ویترین آن بسیار حساس باشید.

نورپردازی مناسب می‌تواند باعث شود که مغازه شما از فاصله دورتر نیز قابل‌مشاهده باشد، مشتریان بیشتری مغازه شما را ببینند و به آن توجه کنند؛ علاوه بر نمایش بهتر مکان مغازه، همان‌طور که گفتیم تاثیر بسزایی بر نمایش بهتر محصولات نیز دارد.

چگونه مشتری به داخل مغازه بکشیم

روی ظاهر خود حساس باشید

روز موعد فرا رسیده است! پس از تحویل کارت دعوت، امروز روزی است که منتظر آن بودید، مهمانان شما تشریف آورده‌اند. علت حضور کارت دعوت است؛ اما علت ماندن میهمانان روی خوش و برخورد مناسب میزبان است. در مغازه و کسب‌وکار هم دقیقا روند کار همانند برگزاری یک میهمانی بزرگ است؛ اگر نورپردازی، تابلو تبلیغاتی و ویترین شما کار خودش را به درستی انجام دهد و بتواند میهمانان را قانع کند که در میهمانی شما حضور یابند،

برخورد فروشندگان مهر تاییدی است بر خرید و ادامه همکاری.

آراستگی، ادب و آگاهی فروشنده، نشان‌دهنده احترام او به مشتریان است؛ می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند، به خرید از مغازه تشویق کند و مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

اجناس پرفروش در معرض دید و مسیر عابرین

هیچ‌وقت کسی را از روی ظاهر قضاوت نکن. این جمله آشنا، درمورد آدم‌ها کاربرد دارد؛ اما در مورد مغازه‌ها اصلا کارایی ندارد. اجناس و خدمات شما قطعا از رو ظاهر مغازه قضاوت می‌شوند؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که اجناس داخل ویترین، مطابق با سلیقه شما نبودند و شما دیگر زحمت بازید از اجناس داخل مغازه را به خود ندادید.
قراردادن اجناس پرفروش در معرض دید، می‌تواند باعث ایجاد حس کنجکاوی و رغبت به بازدید از سایر محصولات شود و در نهایت منجر به جذب مشتری، افزایش فروش و تقویت برند شود.

چگونه مشتری را به داخل مغازه جذب کنیم؟

مغازه‌ای موفق است که بتواند مشتریان را به داخل خود جذب کند و آنها را به خرید ترغیب کند. جذب مشتری در مغازه، یکی از مهم‌ترین چالش‌های صاحبان کسب‌وکارهای خرده‌فروشی است و کسب‌وکارهایی موفق هستند که بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند و رضایت آن‌ها را جلب کنند. استفاده از ترفندهای روان‌شناسی می‌تواند در جذب مشتری تأثیرگذار باشد.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از رنگ‌های مناسب برای طراحی و دکوراسیون مغازه خود استفاده کنید. رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی می‌توانند توجه مشتری را جلب کنند. همچنین، می‌توانید از موسیقی ملایم و آرامش‌بخش در مغازه خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و تمایل بیشتری به خرید داشته باشند. نمایش محصولات موجود، موجود کردن کالاهای پرتقاضا، تزیین مغازه، قفسه‌بندی صحیح به‌منظور نمایش تمام کالاها و… روش‌های جذب مشتری به داخل مغازه و مجاب کردن آنها برای خرید است.

اعلام موجودی محصولات پر تقاضا

اعلام موجودی محصولات پر تقاضا، تأثیر مثبتی بر جذب مشتری دارد. مشتریان می‌دانند که محصولات موردعلاقه آنها در دسترس است و می‌توانند در اسرع‌ وقت آنها را خریداری کنند. این امر باعث می‌شود مشتریان احساس رضایت بیشتری داشته باشند و به کسب‌وکار شما اعتماد کنند.

برای اعلام موجودی محصولات پر تقاضا می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی، بنر زدن در وب‌سایت، چسباندن برگه روی شیشه و ویترین مغازه و ارسال پیامک به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید.

یخچال ویترینی، راز جلب‌توجه مشتری برای سوپر مارکت‌ها

هرچه چشم ببیند، دل در طلب آن است. برای فروش اجناس مغازه بهتر است آنها را به روش درست به نمایش بگذارید تا مشتریان بتوانند آنها را ببینند و احتمال خرید محصولات افزایش یابد. اگر مغازه فروش مواد غذایی و یا سوپرمارکت دارید، بهترین روش به نمایش گذاشتن محصولات، جذب مشتری و ترغیب آنها به خرید، به‌کارگیری یخچال ویترینی است.

یخچال ویترینی، نوعی یخچال صنعتی است که برای نگهداری و نمایش محصولات غذایی و نوشیدنی در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و سایر مراکز تجاری استفاده می‌شود که باعث جذب مشتری، حفظ کیفیت محصولات و کاهش هزینه نگهداری می‌شود. می‌توانید برای خرید یخچال ویترینی به‌منظور رونق‌دادن به کسب‌وکارتان، از گروه صنعتی دی اقدام کنید، کافی است از طریق سایت صنعتی دی و دسته‌بندی یخچال ویترینی، مناسب‌ترین یخچال برای سوپرمارکت خود را خریداری کنید.

قفسه‌ بندی حرفه‌ای، از دیگر ایده‌های ناب جلب‌توجه مغازه

اگر در نظم‌دهی، کمبود فضا و به نمایش گذاشتن محصولات خود با مشکل مواجه شده‌اید، بهترین و تنهاترین گزینه پیشروی شما، قفسه‌بندی است. قفسه‌بندی باید با ابعاد مغازه و محصولات متناسب باشد، از استحکام لازم برخوردار باشد و درعین‌حال زیبا و جذاب باشد.

برای خرید قفسه‌ بندی، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا بتواند متناسب با فضای مغازه، بیشترین بهره‌وری را داشته باشید. برای خرید قفسه‌ فروشگاهی باکیفیت و مقرون‌ به‌ صرفه نیز می‌توانید از طریق گروه صنعتی دی به دریافت مشاوره و خرید قفسه‌ بپردازید.

استندهای پر محصول، جلوی درب مغازه

استندهای پر محصول، جلوی درب سوپرمارکت‌ها، تأثیر مثبتی بر فروش دارند. این استندها باعث می‌شوند محصولات به‌صورت برجسته و جذاب در معرض دید مشتریان قرار گیرند. این امر باعث می‌شود مشتریان بیشتر جذب محصولات شوند و در نتیجه، احتمال خرید آنها افزایش یابد. از طرف دیگر استندهای پر محصول، باعث می‌شوند مغازه شلوغ‌تر به نظر برسد و مشتریان احساس کنند که مغازه شما محصولات متنوع و زیادی دارد و در نتیجه، تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشند. البته فراموش نکنید که استندها باید تمیز، مرتب و جذاب باشند.

جلب توجه مغازه

محصولات جذاب و زیبا، در اولویت دیده‌شدن

یکی از راه‌های جذب مشتری در اوایل کار، متفاوت‌بودن است. سعی کنید نسبت مغازه‌های اطراف خودتان متفاوت باشید تا نگاه مشتریان را به خود مجذوب کنید. یکی از راه‌های متفاوت‌بودن و برندینگ، استفاده از وسایل دکوری و اکسسوری‌ها است. اکسسوری‌ها، شامل عناصری مانند گلدان، تابلو، مجسمه و سایر وسایل تزیینی است. اکسسوری‌ها باید با متناسب با سبک مغازه، متناسب با محصولات عرضه شده در مغازه و البته متناسب با بودجه شما باشند.

هرگز لبخند را فراموش نکنید!

همان‌طور که بر روی دیوار مغازه‌ها برگه می‌چسبانند که لطفا با لبخند وارد شوید، فروشنده‌های مغازه نیز باید به این اصل پایبند باشند و همیشه با روی خوش از مشتریان استقبال کنند. برخورد محترمانه و مودبانه فروشنده‌ها باعث ایجاد حس خوشایند و اعتماد در مشتریان می‌شود. در برخورد با مشتریان بهتر است به میزان متناسب به آنها توجه کنید، نه آن‌قدر زیاد که آنها را معذب و کلافه کنید و نه آن‌قدر کم که رفتار شما بی‌توجهی و بی‌احترامی تلقی شود. به نیاز و صحبت‌های مشتریان توجه کنید و کالاهای متناسب با نیاز و سلیقه آنها را پیشنهاد دهید.

در 10 روز اول، مشتری ثابت جذب کنید

بسیار مهم است که شما در روزهای اول تاسیس مغازه خو چگونه ظاهر شوید و چه تصویری از خود در ذهن مشتریانتان بسازید. برای اینکه بتوانید در 10 روز اول مشتری جذب کنید و پاخور مغازه خود را بالا ببرید، می‌توانید از روش‌های بازاریابی خلاق، استفاده از تابلوهای جالب‌توجه، اکسسوری‌های خاص، نورپردازی مناسب و قفسه‌بندی زیبا استفاده کنید تا ظاهر مغازه را تا حد ممکن جذاب و مشتری‌پسند کنید.

چیدمان مغازه بصورت کاملا درست و اصولی به شما کمک می‌کند تا مغازه و سوپرمارکت شما ظاهری زیبا و منظم داشته باشد و بتوانید از تمامی فضای مغازه استفاده بهینه داشته باشید. مشتریان نیز می‌توانند به‌راحتی به همه اجناس دسترسی داشته باشند و سریع‌تر اجناس موردنیاز خودشان را بیابند.

در این مقاله از گروه صنعتی دی به بررسی بهترین روش‌های جذب مشتری در مغازه پرداختیم. شما چه روش‌های دیگری را برای جذب مشتری در روزهای اولیه پیشنهاد می‌کنید که در این مقاله از قلم ‌افتاده‌اند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *