
چیدمان سوپرمارکت به صورت اصولی و حرفهای از جهات بسیاری، امر ضروری است. با دکوراسیون و طراحی مناسب سوپرمارکت می توانید محیط بهتری را برای تجربه مشتریانتان رقم بزنید و به همین ترتیب این مسئله در شغل و بهبود تجارت شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین ما به شما راهکارهای اساسی را یاد می دهیم.
دلیل انجام طراحی و چیدمان سوپرمارکت
چیدمان و طراحی سوپرمارکت به صورت اصولی و حرفهای از جهات بسیاری، امری ضروری است. اکنون ما یکی از دلایل اصلی آن را برای شما توضیح میدهیم. سوپرمارکت ها فضایی هستند که طول مدت خرید از آنها در زمان کمی رخ میدهد. افراد معمولاً با لیستی از قبل آماده شده وارد سوپرمارکت می شوند و خرید خود را از پیش میدانند. به دلیل همین سرعت در خرید، افراد سعی میکنند به راحتی و به سرعت وارد سوپرمارکت شده و خرید خود را انجام دهند. به همین دلیل نیاز به یک چیدمان و طراحی سوپرمارکت مناسب، احساس می شود تا افراد را برای رسیدن به هدف خود و خریدی راحت و بی دردسر از سوپرمارکت یاری برساند.
بیشتر سوپرمارکت ها در سراسر جهان، چه فروشگاههای بزرگ باشند و چه سوپرمارکت های محلی این نکته را میدانند و تمام سعی خود را کردهاند تا فروشگاه خود را به محلی تبدیل کنند که مردم دوست دارند در آن قرار بگیرند. با چیدمان و طراحی سوپرمارکت میتوانید محیط بهتری را برای تجربهی مشتریانتان رقم بزنید و به همین ترتیب این مسئله در شغل شما و بهبود تجارتتان تأثیر خواهد گذاشت.
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید چیدمان سوپرمارکت انجام دهید این مطلب برای شما مفید است.
- کالاهای پرمصرف را در انتهای فروشگاه قرار دهید
این کار مشتریان را مجبور میکند تا برای رسیدن به موارد پرمصرفی مثل، شیر، ماکارونی یا … از کنار همه موارد کم مصرفی که در قفسههای جلویی فروشگاه هستند عبور کنند. شما متوجه خواهید شد که مشتریان در طول مسیرشان همیشه یک یا دو مورد اضافی را که فراموش کرده بودند و یا از وجود آن بی اطلاع بودند، انتخاب میکنند.
- مسیر را به سمت انتهای سوپرمارکت با کالاهایی پر کنید که سود بالایی دارند
این نوع چیدمان سوپرمارکت همچنین یک یادآوری مناسب برای مشتریان است و به آن ها می گوید، چیزی را فراموش کردهاند، یا در حال اتمام موجودی آن در خانه هستند و باید بیشتر بخرند. این به معنی فروش بیشتر و افزایش درآمد سوپرمارکت شماست.
- مواد و اقلام فصلی را در دید مشتریان قرار دهید
قفسههای ابتدایی فروشگاه و سوپرمارکت محل قرار گرفتن اقلام فصلی است. این کار به فروش به موقع این محصولات کمک میکند. در این قسمت از چیدمان سوپرمارکت اصولا مواد خوراکی پر فروش مثل انواع آدامس، آبنبات و بسته بندی شکلات قرار میگیرد.
- کالاهای کم مصرف را در ورودی و کنار صندوق قرار دهید
در چیدمان و قفسه بندی سوپرمارکت، جایی مختصر در کنار صندوق فروشگاهی به اقلام کم فروش برای بهتر دیده شدن اختصاص داده میشود. برای جلوگیری از سرقت کالاهای پر ارزش، آنها را در انتهای فروشگاه قرار ندهید.
- مشتریان همیشه هنگام ورود به سوپرمارکت به سمت راست می چرخند!
سمت راست فروشگاه، جایی است که مشتریان معمولاً پس از ورود به آن جا میروند. بنابراین یکی از فضاهای مناسب برای فروش است که باید به خوبی از آن استفاده شود. همیشه مطمئن شوید موارد حاشیهای اما جذاب را در این سمت قرار داده اید.
این قسمت، که به عنوان دیوار قدرت شناخته میشود، محلی برای نشان دادن قدرت برند فروشگاه شماست. کالاهایی که جذابتر هستند (نه لزوماً محبوبترینها) انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا بیشتر با آنها تعامل کنند.
و اما حرف آخر اینکه …
چیدمان قفسه های سوپرمارکت به گونهای که تمام آیتمهای موجود در فروشگاه را به نمایش بگذارد تا توجه مشتریان را به بهترین شکل جلب کند، دشوار است. به همین دلیل بهتر است در این مورد با کارشناسان و متخصصین این حوزه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای چیدمان سوپرمارکت خود داشته باشید.