مقالات, تجهیزات فروشگاهی, راهنما

راهنمای انتخاب نام مناسب برای سوپرمارکت

نام سوپرمارکت

یکی از مهمترین مراحل آغاز هر کسب و کار برای صاحبین مشاغل، تعیین نامی تجاری است. فرآیندی مهم که برخلاف ظاهر ساده آن، بسیار پرچالش و پیچیده خواهد بود. اگرچه عموماً زمانی که پای نامگذاری یک تجارت به میان می‌آید، تمامی افراد اطراف شما پیشنهادهایی خواهند داشت که شاید وسوسه‌انگیز هم باشد، اما هرگز این نکته را فراموش نکنید که تعیین اسم یک تجارت آداب و قوانین خود را به همراه دارد. حال اگر این تجارت تعیین نامی برای سوپر مارکت باشد قطعاً با چالش بیشتری روبرو خواهید بود. اما نگران نباشید! ما در این مقاله با ذکر نکات مهم در تعیین اسم سوپرمارکت همراه شما خواهیم بود. اگر برای یافتن نام سوپرمارکت خود آماده هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید!

نکات مهم در تعیین نام سوپرمارکت

اسم سوپرمارکت

همانطور که گفته شد رعایت قوانین انتخاب نام یک تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر بی‌توجه به این قوانین نامی نامناسب انتخاب کنید شک نداشته باشید که در آینده با مشکلات بی‌شماری روبرو خواهید شد.

تصور کنید هنگام انتخاب نام سوپرمارکت خود، از نامی استفاده کنید که قبل از شما برای برندی دیگر ثبت شده است. علاوه بر اینکه این مسئله می‌تواند تبعات حقوقی برای شما در پی داشته باشد، باعث اتلاف هزینه و هدر رفتن زمان برای شما نیز خواهد بود. زیرا بعد از انجام کلیه مراحل تبلیغاتی و بازاریابی حال مجبور به تغییر نام سوپرمارکت خود خواهید بود!

این تنها بخشی از مشکلات ناشی از یک انتخاب نامناسب برای تجارت شما خواهد بود. اما شاید از خود بپرسید اولین قدم در تعیین نام سوپرمارکت چیست؟ برای تعیین نام سوپرمارکت چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

در ادامه مطلب همراه ما به پاسخ تمامی سؤالات خود خواهید رسید.

اهداف ایده خود را مشخص کنید

قرار است نام سوپرمارکت شما نمایانگر مفهومی کلی از تجارت شما باشد. به عبارتی ایده شما برای تعیین نام، نشان از آن مفهومی است که قصد دارید از تجارت شما توسط خریداران درک شود. ایده شما برای انتخاب نام باید القاکننده حسی باشد که شما به دنبال ایجاد آن در بازار هدف خود هستید. نامی که بتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و در عین حال جذاب و به یاد ماندنی باشد.

استفاده از تکنیک طوفان فکری

اسم سوپرمارکت

شاید نام این تکنیک کمی برای شما نا آشنا باشد و این سؤال برای شما مطرح شود که تکنیک طوفان فکری چیست و چگونه می تواند برای تعیین نام سوپرمارکت به کمک شما بیاید؟

تکنیک طوفان فکری روشی است که در دهه های گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. تکنیکی که می‌توان آن را راهی برای خلق ایده‌هایی جدید و ناب، برای حل مسائل گوناگون به شمار آورد. در حقیقت طوفان فکری افراد را به سمت ایجاد راه حلی خلاقانه و جذاب سوق می‌دهد، حتی اگر این ایده در ظاهر کمی احمقانه به نظر برسد! این ایده‌ها می‌تواند آغاز یک جرقه ذهنی برای تولید ایده‌ای منحصر به‌فرد باشد.  البته به یاد داشته باشید تنها زمانی این تکنیک برای شما مؤثر خواهد بود که به درستی مورد استفاده قرار بگیرد. احتمالاً این بخش از نامگذاری تجارت شما، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های این فرآیند خواهد بود!

در این بخش ما شما را با چند نمونه کوتاه از استراتژی طوفان فکری آشنا خواهیم نمود تا با الهام از این روش، با سبکی خلاقانه بتوانید نامی مناسب برای تجارت خود انتخاب کنید.

  • ابتدا لیستی از کلمات کلیدی خاص در اسم سوپرمارکت‌ها را آماده کنید.
  • هر آن چه که در تصور شما همراه تجارتی چون سوپرمارکت است را تجسم کرده تا به یک ایده تجاری برسید.
  • از انواع مواد غذایی برای یافتن صفت‌های جذاب الهام بگیرید.

با استفاده از تکنیک طوفان فکری شما قادر خواهید بود ضمن آشنایی با استراتژی‌های خلاقانه، به روشی منحصر به فرد برای تولید اسم سوپرمارکت خود دست پیدا کنید.

انتخاب نام سوپرمارکت به نحوی که تجارت را محدود نکند

در انتخاب اسم سوپرمارکت به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب نامی که تجارت شما را محدود نماید مناسب کسب و کار شما نخواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید که انتخاب شما نامی مانند خرده فروشی سبد سبز” باشد. اگر در آینده شما تصمیم به توسعه کسب و کار و ورود به حوزه توزیع و تولید بگیرید آیا این نام همچنان مناسب خواهد بود؟ بدون شک خیر.

قطعاً شما نمی‌توانید پیشبینی کنید در ده سال آینده چه اتفاقی برای کسب و کار شما خواهد افتاد. پس نامی انتخاب کنید که بعدها وادار به تغییر اسم سوپرمارکت خود نشوید.

از نام منطقه کسب و کار خود استفاده کنید

استفاده از نام شهر محل سکونت شما راهی جذاب برای برندسازی اسم سوپرمارکت شما خواهد بود. شما حتی می‌توانید برای انتخاب اسم سوپرمارکت از مشخصه‌های شهر خود و پیشینه تاریخی آن استفاده کنید. در نامگذاری‌های تجاری ثابت شده این ایده عموماً مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد.

برقراری یک ارتباط احساسی با استفاده از نام انتخابی

بی‌شک نقش روانشناسی در تمامی بخش‌های یک تجارت انکارناپذیر است. اما هنگامی که پای انتخاب نام تجارت به میان می‌آید قطعاً این نقش پررنگ‌تر خواهد بود. ایجاد یک ارتباط احساسی میان بازار هدف و نام انتخابی برای کسب و کارتان می تواند راهی باشد برای به وجود آمدن مشتریانی وفادار و همیشگی برای سوپرمارکت شما. به عنوان مثال انتخاب نام سوپرمارکت به نحوی که یادآور یک نوستالژی جذاب برای نسل گذشته باشد. مانند “سوپرمارکت زنبیل” . پس به خاطر داشته باشید استفاده از این شگرد می‌تواند راهی مطمئن برای جذب مشتریان به سمت سوپرمارکت شما باشد!

مراحل بعد از انتخاب نام سوپرماکت

پس از طی کردن مرحله انتخاب اسم سوپرمارکت نوبت به اقدام برای افزایش اعتبار، شناخته شدن برند شما و جذب هرچه بیشتر بازار هدفتان می‌رسد. با در نظر گرفتن رونق تجارت آنلاین در جامعه امروز، می‌توان گفت یکی از مهمترین گام‌ها برای شروع این تجارت انتخاب یک دامنه (Domain) هم‌نام با اسم سوپرمارکت شماست. به این ترتیب هر بار با ورود کاربران به سایت شما، نام برند شما در ذهن آنان تداعی خواهد شد. مرحله بعد طراحی یک آرم و یا لوگو جذاب و منحصر به فرد برای تجارت شماست. فراموش نکنید یک لوگوی حرفه‌ای می‌تواند تا حد زیادی به تجارت شما اعتبار ببخشد!

چند ایده برای نام سوپرمارکت

در اینجا با استفاده از تکنیک طوفان فکری که در بخش قبل به شما معرفی شد، چند ایده جذاب، خلاقانه و خاص برای انتخاب نام سوپرمارکت را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شاید این نام‌ها بتوانند الهام‌بخش شما برای یافتن چند نام مناسب برای تجارت شما باشند:

  • چیزهایی برای آشپزخانه ( کنایه از تنوع کالاهای عرضه شده در سوپرمارکت)
  • سبد سبز (اشاره به تازگی مواد عرضه شده در سوپرمارکت)
  • سوپرمارکت زنبیل (یک نوستالژی جذاب)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *