طراحی چیدمان و قفسه بندی

قفسه‌های پیچ و مهره‌ای چگونه ساخته می‌شوند؟

قفسه‌های پیچ و مهره‌ای چگونه ساخته می‌شوند؟
امتیاز دهید

قفسه پیچ و مهره ای نوعی پرکاربرد از قفسه‌بندی است که در فروشگاه‌ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قفسه‌ها از دیگر قفسه‌ها کاربردهای بیشتری دارند که یکی از آن‌ها جابه‌جایی آسان آن‌ها است. این قفسه‌ها در ابتدا تکه تکه هستند تا آسان‌تر جابه جا شوند و پس از مونتاژ به شکل نهایی خود درمی‌آیند. قفسه پیچ و مهره ای را باید در مکان مورد نظر سرهم کنیم و برای این کار باید حداقل دو نفر حضور داشته باشند. قفسه فروشگاهی را می‌توان در هر ارتفاعی سرهم کرد و تعداد طبقات آن را تغییر داد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با قفسه پیچ و مهره ای آشنایی بیشتری پیدا کنید.

انواع قفسه پیچ و مهره ای

قفسه‌های پیچ و مهره ای در دو نوع سبک و سنگین وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از انواع قفسه‌های پیچ و مهره‌ای عبارتند از:

قفسه‌های سبک

این نوع قفسه بندی بسیار پر کاربرد است و یکی از بهترین انواع قفسه‌بندی می‌باشد. نوع سبک به دلیل ویژگی‌هایی که دارد در مکان‌های خاصی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این قفسه‌ها بسیار محکم بوده و مقاومت بسیاری در مقابل خمیدگی و تو رفتگی دارند. شما می‌توانید قفسه‌ها‌ را با هر ارتفاعی که می‌خواهید، تنظیم کنید. این ویژگی، این نوع قفسه را منحصر به فرد کرده است. شما به سادگی می‌توانید این قفسه‌ها را به دیوار پیچ کرده و یا آن را روی پایه‌های خود قرار دهید.

%D9%82%D9%81%D8%B3%D9%87 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D9%BE%DB%8C%DA%86 %D9%88 %D9%85%D9%87%D8%B1%D9%87 %D8%A7%DB%8C 2

این قفسه‌ها به دلیل کیفیت خوبی که دارند، به شما این امکان را می‌دهند که به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. قفسه پیچ و مهره ای سبک در هر مکان قابل نصب است و به دلیل حجم کمی که دارد، شما می‌توانید آن را در هر مکانی نصب کنید. همانطور که از نام این قفسه‌ها پیداست، با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر وصل می‌شوند و هر زمان که نیازی به آن‌ها نداشتید، می‌توانید آن‌ها را باز کنید. یکی دیگر قابلیت‌هایی که این قفسه‌ها این است که بر روی پایه‌های آن سوراخ‌های زیادی برای بستن پیچ وجود دارد و به این پایه‌ها نبشی نیز می‌گویند. با استفاده از این ویژگی می‌توان تعداد طبقات را در قفسه‌ها کم و زیاد کرد..

قفسه‌های سنگین

در این قفسه‌ها تعداد زیادی از پیچ و مهره و طبقات استفاده می‌شود. قفسه‌های سنگین بیشتر در انبارها و کارخانجات استفاده می‌شود و تحمل وزن زیادی را دارند. به این نوع قفسه‌ها مشبک نیز می‌گویند و مزایای بسیار زیادی دارند. این قفسه‌ها در صورتی که خیلی سنگین باشند و ارتفاع آن‌ها زیاد باشد، با ضربه سنگین چپ می‌شوند و ممکن است به دیگر قفسه‌ها نیز آسیب برسانند. برای اینکه بتوانید از این کار جلوگیری کنید، باید قفسه‌ها را به زمین پیچ کنید و یا ارتفاع آن‌ها را کم کنید.

قفسه پیچ و مهره ای

از این قفسه‌ها برای برای نگهداری از ابزار و تجهیزات سنگین و نیمه سنگین نیز می‌توان استفاده کرد، اما نه آن قدر سنگین که طبقات آن شکسته شود. می‌توان گفت که کاربرد اصلی این نوع قفسه بندی نگهداری از ابزار و قطعات یدکی در فروشگاه‌ها، قفسه بندی منازل و انبارها است. کیفیت ساخت این قفسه‌ها بسیار زیاد است و مقاومت زیادی نیز دارند.

کاربرد قفسه پیچ و مهره ای

این نوع قفسه‌ها بسیار کاربردی هستند و در هر مکانی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر در خانه خود انباری ندارید، می‌توانید یکی از این قفسه‌ها را به عنوان جای وسایل خود قرار دهید. در ادامه با کاربردهای قفسه پیچ و مهره‌ای آشنا می‌شوید.

  • برای بایگانی کردن اسناد و مدارک
  • برای استفاده در انبار فروشگاه‌ها
  • برای ذخیره کردن آذوقه و ملزومات و تجهیزات و غیره
  • نگهداری از ابزار و قطعات یدکی
  • جهت جایگذاری اقلام سوپر مارکت ها
  • در نمایشگاه‌ها برای نمایش کالاها

مزایای قفسه پیچ و مهره ای

قفسه‌ها به طور کلی مزایای بسیار زیادی دارند که به شما در مدیریت محصولات مختلف فروشگاهی یا انبارداری کمک می‌کنند. برخی مزایای قفسه‌ها عبارتند از:

  • تنظیم ارتفاع آن‌ها به دلخواه.
  • در رنگ‌های مختلف موجود هستند.
  • رنگ اغلب این قفسه‌ها کوره‌ای بوده و به هیچ وجه از بین نمی‌رود.
  • نصب آسان و بی دردسر در هر مکانی با استفاده از ابزار.
  • امکان دسترسی آسان به اقلام انبار شده و جایگذاری آن‌ها.
  • هر زمان که به این قفسه‌ها نیاز نداشتید، می‌توانید آن‌ها را باز کنید.
  • امکان جابه جایی آن به هر مکانی که می‌خواهید.
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر خوردگی و فرورفتگی.
  • بدون نیاز به عملیات خاص برای نصب آن‌ها مانند جوشکاری و غیره.

%D9%82%D9%81%D8%B3%D9%87 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D9%BE%DB%8C%DA%86 %D9%88 %D9%85%D9%87%D8%B1%D9%87 %D8%A7%DB%8C 3

سخن پایانی

در این مقاله با انواع قفسه پیچ و مهره ای آشنا شدید. برای اینکه بتوانید این قفسه را به درستی سرهم کنید، نیاز به ابزارهایی دارید که پیچ و مهره‌ها را با آن‌ها سفت کنید. تمام تلاش خود را به کار بگیرید که قفسه‌ها را به درستی سرهم کرده و در مکان مناسب قرار دهید. سفت نبستن پیچ و مهره آن‌ها باعث می‌شود تا با یک ضربه کوچک حرکت کنند و در برخی مواقع به روی زمین بیافتند. همچنین اقلامی را که روی قفسه قرار می‌گیرند را در حالت تعادل به روی طبقات قرار دهید تا قفسه چپ نشود. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع قفسه فروشگاهی با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *