انتخاب نام‌های تجاری مستلزم خلاقیت، نوآوری و سخت‌کوشی فراوان است. امروزه در بازار رقابت زیادی در بین سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها وجود دارد. هر یک از فروشگاه‌ها به نوعی در تلاش هستند بتوانند در بازار سهم چشمگیری داشته باشند و فروشگاه خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. در این راستا انتخاب نام مناسب برای فروشگاه یکی از راه‌های کاربردی است که نتیجه خوبی در بردارد. در ادامه مقاله تعیین نام برای هایپر مارکت ، به بیان نکاتی مهم در این مورد می‌پردازیم.

نکاتی در مورد انتخاب نام مناسب برای هایپر مارکت

  • نکته اول اینکه نام فروشگاه علاوه بر زیبا و با معنی بودن، باید به فروش شما هم کمک کند.
  • انتخاب نام مناسب در خرید مشتری مؤثر است و ناگفته نماند زمانی که نام مناسبی انتخاب شده باشد در ذهن مشتری می‌ماند و می‌تواند مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب کند.
  • در کنار همه این نکات اینکه نام انتخاب شده ساده باشد، باعث می‌شود به راحتی در ذهن مخاطب نقش ببندد و بر جای بماند.
  • نام فروشگاه شما اگر معنا و مفهوم ویژه‌ای داشته باشد، باعث می‌شود کسب و کار شما به یاد ماندنی‌تر شود.
  • نکته بسیار مهم برای برندسازی با نام این است که اگر اسم انتخابی شما دقیقا نشان دهد که کسب و کارتان چیست، در واقع کار خود را محدود کرده‌اید! کمی آینده‌نگر باشید و سعی کنید نام انتخابی به گونه‌ای باشد که چند سال آینده مجبور به تغییر آن نباشید.
  • برای انتخاب نام هایپر مارکت به هیچ عنوان از نام رقبای خود استفاده نکنید! چرا که نه تنها شما را درگیر مسائل حقوقی می‌کند، بلکه هرگونه تبلیغات نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • از انتخاب نام‌های شخصی پرهیز کنید. برخی از کارآفرینان تمایل دارند که کسب و کارشان را با نام خود ثبت کنند، اگر قرار باشد روزی این فروشگاه به فروش برسد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
  • برای انتخاب نام هایپر مارکت عجله نکنید! چند روزی نام‌های انتخابی خود را گوشه‌ای گذاشته و باز به آن سر بزنید. ممکن است بعد از چند روز احساس متفاوتی نسبت به نام انتخابی خود داشته باشید!
  • و نکته اصلی اینکه قانون را فراموش نکنید! برای ثبت نام فروشگاه، اسامی انتخابی باید فارسی باشد و لاتین نباشد، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، تکراری نباشد، از اعداد به صورت ریاضی آن استفاده نشود، از عناوین ایثارگران، شاهد و امثال آن استفاده نشود و نیز از عناوین دانشمندان، کاشفان و شعرا در عصر حاضر استفاده نشود.

نام برای هایپر مارکت

نام‌ های پیشنهادی برای هایپر مارکت به همراه معانی آن‌ها:

  1. فرداد (شکوه و زیبایی)
  2. پردیس (بهشت)
  3. آماتیس (رنگین بنفش)
  4. آویژه (پاک)
  5. آروند (با شکوه)
  6. تاو (توانایی و قدرت)
  7. سورین (توانا)
  8. رایکا (محبوب)
  9. رامش (فراغت و آسودگی)
  10. فرتاک (فردا و آینده)
  11. ویژن (هدف)
  12. پرگاس (قدرتمند)
  13. آداس (مفید و سودمند)
  14. بارکاو (موزون و هماهنگ)
  15. مهام (مهم و بزرگ)
  16. آذرخش (درخشش)
  17. زینو (زنده و پابرجا)
  18. آروین (تجربه)
  19. آراز (قهرمان)
  20. درنیکا (مروارید درخشان)
  21. باتاب (مشاور)
  22. بادامه (پیله ابریشم)
  23. آداک (جزیره)
  24. ایتوک (مژده)
  25. آشام (نوشیدنی)
  26. آبتین (انسان نیکوکار)
  27. آدلی (نامدار)
  28. کارو (نویددهنده)
  29. سانا (سهل و آسان)
  30. نادین (پویا)

سخن آخر

در جمع‌بندی آخر بهتر است بدانید که به نام هایپر مارکت خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت بدهید، زیرا نام فروشگاه صرفا بیش از یک اسم است. ایده‌ی بسیار خوب این است که نامی منحصر به ‌فرد را انتخاب و آن را به یک برند تبدیل کنید. کمترین ویژگی‌ که نام انتخاب‌ شده باید داشته باشد، این است که مردم بتوانند با شنیدن به درستی آن را بنویسند.

در نهایت می‌توان گفت خیلی ساده است که ما کاری را انجام دهیم که همه انجام می‌دهند و لوگو و برندینگ‌های ساده و ابتدایی را انتخاب کنیم؛ آن هم در حالی که تمام کشورهای بزرگ و پیشرفته از نام‌هایی استفاده می‌کنند که توجهات زیادی را جلب می‌کند و باعث شود دیگران به کسب و کارهای دیگری که این این زمینه فعالیت می‌کنند (در واقع رقیب شما هستند) اما این مسائل را رعایت نمی‌کنند، کمتر اهمیت دهند.

دیدگاهتان را بنویسید