طراحی چیدمان و قفسه بندی

راهنمای جامع طراحی دکور و قفسه بندی مغازه خرازی

راهنمای جامع قفسه بندی و طراحی داخلی مغازه خرازی
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از فروشگاه‌هایی که مشتریان خاص خودش را دارد، فروشگاه‌های خرازی است. در یک فروشگاه خرازی محصولات متنوعی از جمله لوازم تزئینی و هنری خام و لوازم مورد نیاز خیاطی به فروش می‌رسد. در واقع این محصولات شامل موارد زیر و درشت بسیاری می‌شود. به همین خاطر است که برای ایجاد یک نظم دقیق در این سیستم، نیاز به یک قفسه بندی مغازه خرازی استاندارد و مناسب دارید. نوعی قفسه بندی‌ که بتواند فروشگاه شما را به یک فروشگاه منظم تبدیل کند و باعث جذب مشتریان بیشتر در فروشگاه‌تان بشود. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی اهمیت چیدمان قفسه فروشگاهی خرازی و دکور مغازه خرازی صحبت کنیم.

آشنایی با فروشگاه‌های خرازی

قبل از اینکه به سراغ بحث انواع قفسه فروشگاهی در مغازه خرازی برویم، بهتر است کمی با ساختمان این فروشگاه و محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد آشنا شویم. امروزه خیاطی نیز در کنار دیگر صنایع دستی، مثل گل دوزی، انواع هنرهای بافتنی، ساخت اکسسوری‌های تزئینی و … قرار می‌گیرد. محصولاتی که در این هنرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گستره‌ی بزرگری را شامل می‌شوند؛ که این محصولات در یک فروشگاه خرازی عرضه خواهد شد.

قفسه بندی مغازه خرازی

انواع وسایل بافتنی، وسایل مورد نیاز خیاطی، انواع کش، روبان، دکمه، زیپ، خط کش و لوازم اندازه گیری، لوازم اتو، چسب‌ها، لوازم تزئیناتی کوچک و بزرگ و در انواع رنگ‌ها و طراحی‌های متفاوت… فقط جزئی از همین محصولات است. طبیعی است که چنین محصولاتی را نمی‌توانید به صورت بسته بندی و همین‌طور درهم ریخته داخل فروشگاه قرار داده و به فروش برسانید. این کار علاوه بر اینکه باعث سردرگمی خود فروشنده می‌شود، در کنارش باعث خواهد شد تا خریداران نیز دید مناسبی نسبت به محصولات فروشگاه شما نداشته باشند؛ که در مجموع ضرر و زیان فراوانی برای شما دربر خواهد داشت.

برای خرید قفسه بندی خرازی و یا دریافت مشاوره، اینجا کلیک کرده و فرم زیر را پر کنید؛ یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس مستقیم با ما : ۰۲۶۳۷۳۱۰۸۲۵

چرا در یک فروشگاه خرازی به قفسه بندی استاندارد نیاز دارید؟

لزوم استفاده از یک طراحی استاندارد و رعایت اصول قفسه بندی فروشگاهی در یک مغازه خرازی چیست؟ این سوالی است که در ادامه قصد پاسخ گویی به آن را داریم. مواردی که در ادامه می‌آید، می‌تواند تا حدودی پاسخ این سوال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده‌ی بهینه از فضای کلی فروشگاه

اغلب فروشگاه‌های خرازی دارای فضای محدودی هستند. خیلی کم پیش می‌آید که یک خرازی در ابعادی بزرگ، شبیه یک فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهر راه اندازی شود. حال این فضای محدود فروشگاهی را در کنار محصولات متنوعی که قرار است در یک خرازی عرضه شود قرار دهید. به طبع چاره‌ی کار فقط و فقط استفاده‌ی بهینه از کل فضای فروشگاه است. این کار هم تنها به واسطه‌ی استفاده از یک قفسه بندی استاندارد صورت می‌گیرد. بهترین نوع قفسه بندی برای فروشگاه‌های خرازی، قفسه‌های دیواری هستند؛ که به دیوار متصل شده و فضای میانی فروشگاه را درگیر نمی‌کند.

نظم بخشی به محیط فروشگاه

یک بار دیگر نگاهی به کل محصولات ارائه شده در خرازی‌ها بیندازید. از انواع لوازم و دستگاه‌های خیاطی گرفته تا لوازم مورد نیاز برای بافتنی‌ها و لوازم تزئینی. حجم این محصولات به نحوی است که نظم بخشی به آن‌ها خیلی کار ساده‌ای نیست. اینجاست که قفسه بندی مغازه خرازی به کمک شما می‌آید. استفاده از قفسه‌های دیواری چند طبقه و تفکیک کردن هر طبقه به بخش‌های متنوع، روش خوبی برای دسته بندی محصولات متنوع در خرازی است. همچنین از باکس‌های پلاستیکی یا طرح‌های متنوع دیگر نیز می‌توانید برای این کار کمک بگیرید.

قفسه بندی مغازه خرازی

سهولت دسترسی به محصولات

فرض کنید در فروشگاه خرازی خود نشسته‌اید که یک مشتری سرمی‌رسد. مشتری از شما مثلاً یک چسب ماتیکی و یک روبان بنفش‌رنگ طلب می‌کند. اگر از یک طبقه بندی و دسته بندی مشخص در فروشگاه خود بهره برده باشید، خیلی راحت می‌دانید که قفسه چسب‌ها کجاست و همچنین می‌دانید که روبان‌های خود را در کدام بخش از فروشگاه قرار داده‌اید. به این شکل خیلی راحت محصولات مورد نظر خریدار را آماده کرده و می‌فروشید. این آسان سازی دسترسی به محصولات تنها به کمک یک قفسه بندی استاندارد امکان پذیر است. همین مثال برای خرازی‌های بزرگتر که خود خریدار نیز می‌تواند در فروشگاه گردش کند، هم برقرار است.

اهمیت دادن به زیبایی فروشگاه

مغازه‌ی خرازی جزء فروشگاه‌هایی است که مشتریان آن را اغلب خانم‌ها تشکیل می‌دهد. مطمئنن می‌دانید که خانم‌ها به ظاهر و جزئیات هر چیزی توجه بیشتری دارند. به همین خاطر در یک مغازه خرازی بهتر است حواستان به طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه نیز باشد. رعایت اصول رنگ‌ بندی قفسه‌های فروشگاه و وجود قفسه بندی‌های متنوع به شما کمک می‌کند تا اول از همه محصولات خود را دسته بندی کنید. و در درجه دوم، باعث می‌شود که این نظم داخلی یک چشم انداز ویژه نیز به فروشگاه شما ببخشد. به همین سادگی. با توجه به اینکه محصولات موجود در خرازی رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی هم دارد، این چشم انداز به شکل ویژه‌تری به چشم می‌آید.

قفسه بندی مغازه خرازی

آشنایی با انواع قفسه بندی مناسب خرازی

برای انتخاب نوع قفسه بندی مغازه خرازی لازم است چند مورد را در نظر بگیرید. از جمله مساحت کلی فروشگاه، محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید و تنوع آن‌ها، نوع چیدمان محصولات و عرضه‌ی آن‌ها به مشتری و مواردی از این دست.

قفسه‌های دیواری

به طور کلی اولین انتخاب برای قفسه بندی مغاره خرازی، قفسه فروشگاهی دیواری است. این قفسه‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های متنوعی قابل تولید و طراحی هستند. و از طرفی چون به دیوار فروشگاه متصل می‌شوند، جای زیادی را در فروشگاه اشغال نمی‌کنند. ترکیب این قفسه‌ها با باکس‌ها و پالت‌های رنگی و پلاستیکی گزینه‌ی مناسبی برای راه اندازی یک فروشگاه خرازی است. می‌توانید از هر باکس و هر رنگ برای محصولات مشخصی استفاده کنید. به این شکل فروشگاه‌تان نظم بهتری پیدا می‌کند.

قفسه‌های خود ایستا

دومین انتخاب برای مغازه‌های خرازی، استفاده از قفسه‌های خود ایستا خواهد بود. این قفسه‌ها به صورت یک طرفه و دو طرفه قابل تولید هستند؛ که معمولاً در خرازی‌ها از قفسه خود ایستا یک طبقه استفاده می‌شود. این قفسه‌ها دارای پایه نگهدارنده هستند؛ و دیگر نیازی نیست که آن‌ها را به دیوار پیچ کنید. این انتخاب به خصوص برای کسانی که مغازه را اجاره کرده‌اند، گزینه‌ی ایده آلی خواهد بود. سهولت دسترسی، طراحی یک دست، طبقه‌های قابل تنظیم و قابلیت استفاده از پالت و باکس بر روی آن، از جمله مزایای قفسه‌های خود ایستاست.

قفسه بندی مغازه خرازی

قفسه‌های خاص طراحی شده برای خرازی

در بین محصولات یک فروشگاه خرازی برخی از محصولات هم هستند که بهتر است برای نمایش و دسته بندی آن‌ها از طرح‌ها و قفسه‌ بندی‌های خاص‌تری استفاده شود. برای مثال جهت نمایش انواع روبان یا کش می‌توانید از گیره‌ها یا حلقه‌ها کمک بگیرید. همچنین برای نمایش انواع دکمه‌ها نیز می‌توانید قفسه مجزایی داشته باشید و با استفاده از پالت‌ها رنگی این دکمه‌ها را مرتب کنید. برای دیگر محصولات این فروشگاه نیز امکان دارد به مرور ابزارها و اکسسوری‌های دیگری پیدا کنید که برای نمایش و فروش آن‌ها گزینه‌ی بهتری است.

قفسه بندی مغازه خرازی

جمع بندی

قفسه بندی مغازه خرازی به چند جهت صورت می‌گیرد. که نظم بخشی به کل فروشگاه، استفاده‌ی بهینه از فضای فروشگاه، ایجاد یک سیستم دسترسی مشخص و ایجاد یک نمای بیرونی شیک از جمله همین موارد است. قفسه‌های خرازی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. قفسه‌های خود ایستاد و دیواری از جمله قفسه بندی‌های معمول در مغازه‌های خرازی به حساب می‌آید.

همچنین برخی اکسسوری‌های خاص نیز برای نمایش محصولات ویژه خرازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که به نظم بخشی و ایجاد یک سیستم شیک و با نمای داخلی مناسب کمک می‌کند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، جهت تجهیز فروشگاه و خرید انواع قفسه فروشگاهی و دیگر تجهیزات فروشگاهی به قسمت محصولات وب‌سایت گروه صنعتی دی مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *