
طراحی یک دکوراسیون زیبا که توانایی جلب نظر مشتریان را داشته باشد برای تمامی صاحبان کسب و کارهای مختلف به خصوص مغازههای لوازم لتحریر امر بسیار مهمی بهحساب میآید. با وجود رقابت سنگینی که بین فروشگاههای بزرگ و کوچک لوازم التحریر وجود دارد، رعایت اصول قفسه بندی و طراحی دکوراسیون میتواند برگ برنده یک فروشگاه باشد. پس اصلاً نباید از اهمیت این موضوع خصوصاً در مغازه های کوچک لوازم التحریر غافل شد. طراحی یک قفسه بندی و دکور زیبا با رعایت اصول میتواند مشتریان را به سمت فروشگاه لوازم التحریر شما جذب کرده و آنها به مشتریان دائمی شما تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم راهنمای کاربردی قفسه بندی فروشگاه لوازم التحریر را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.
قفسه بندی فروشگاه لوازم التحریر
طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان، مشتریان عموماً هنگام ورود به فروشگاه لوازم التحریر از سمت راست شروع به بررسی قفسه ها میکنند. به همین علت بهتر است قفسه بندی و دکوراسیون مغازه لوازم التحریر خود را از همین سمت شروع کنید. کالاهایی را در این بخش بگذارید که از برندهای برتر هستند و اهمیت بیشتری را برای شما و یا مشتریان دارند. در رنگ بندی محصولاتی که در قفسه بندی سمت راست مغازه قرار میگیرند بهتر است از رنگهای اصلی استفاده شود. در قفسههای بخشهای دیگر هم از اجناسی استفاده شود که با رنگهای اصلی هماهنگی دارند. رعایت این اصل باعث جلب نظر مشتریان به محصولات شما و در نهایت خرید توسط آنها میشود.
جنس قفسههای سمت راست فروشگاه را ترجیحاً از چوب یا فلز و رنگ آنها را نیز روشن یا رنگ سفید انتخاب کنید. با اینکار هنگام قراردادن محصولات رنگارنگ روی این قفسه بندی ها، جلوه رنگی زیبایی ایجاد میشود که نظر مشتریان را به خود جلب میکند. البته ابن نکته فراموش نشود که انتخاب رنگ قفسه بندی فروشگاه لوازم التحریر شما کاملا به سبک کاری شما و محصولات عرضه شده در فروشگاه بستگی دارد. اگر سبک مدرن و جدید را برای قفسه بندی خود انتخاب کنید، ترجیها لوازم التحریری که قرار است روی آنها قرار بگیرد را نیز از طیف رنگی تند و جذاب انتخاب کنید و اگر سبک قفسه بندی شما کلاسیک است، از رنگ بندی ملایم و روشن هنگام چیدن محصولات استفاده کنید. هنگام چیدن دکور فروشگاه خود حتما به فضای رفتوآمد مشتریان نیز توجه داشته باشید.
تفکیک محصولات لوازم التحریر
یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت قفسه بندی فروشگاه لوازم التحریر شما، تفکیک درست لوازم التحریر است. بهتر است هر دسته از محصولات را با دقت و با توجه به نوع و رنگبندی آنها در قفسههای مخصوص به خود بچینید که هارمونی رنگ ایجاد شده نظر مشتریان را به خود جلب کند. مثلا دفترها و دفترچه یادداشت ها را کناریکدیگر در یک قفسه و بقیه محصولات را در قفسههای متفاوتی بچینید. یک قفسه را به جامدادیها اختصاص دهید. لوازم نقاشی را در یک قفسه کنار هم تزئین کنید و لوازم بایگانی را نیز در یک ردیف قرار دهید. حتی میتوانید از بومهای نقاشی برای افزایش زیبایی دکور استفاده کنید.
در این قسمت از مقاله نیز 5 نکته مهم در زمینه قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاه لوازم التحریر را بررسی میکنیم.
1. ویترین; بخشی مهم در طراحی دکوراسیون مغازه لوازم التحریر
هنگام نزدیک شدن یک مشتری به مغازه شما، ویترین اولین قسمتی است که در دید مشتریان قرار میگیرد. پس طراحی آن باید به صورتی باشد که گروههای مختلف مشتریان با سن و سلیقه متفاوت را به خود جذب کند. تاثیر ویترین بر نظر مشتریان جزء عوامل غیرقابل انکار در جذب مشتری است. رعایت اصولی مانند بهروز بودن اجناس، رنگبندی صحیح، چیدمان درست و اصولی محصولات، نورپردازی مناسب فروشگاه … در افزایش زیبایی و جذابیت ویترین نقش مهمی را میتوانند ایفا کنند.
2. تاثیر رنگبندی قفسه بندی و دکور مغازه لوازم التحریر را دستکم نگیرید!
فارغ از فضای کسب و کار شما و نوع محصولاتی که ارائه میکنید، رنگبندی قفسه های فروشگاه همیشه نقش مهمی را در جلب نظر مشتریان دارد. این امر در قفسه بندی مغازه لوازم التحریر تاثیر بیشتری را دارد. مخصوصا اینکه درصد بالایی از مشتریان لوازم التحریر در ردههای سنی کودک، نوجوان و جوان هستند استفاده از رنگ بندی مناسب میتواند تاثیر خیلی زیادی را بر نظر آنها داشته باشد. ضمناً استفاده از رنگهای شاد و روشن میتواند فضای فروشگاه شما را نیز بزرگتر نشان دهد.
3. اهمیت قفسه بندی صحیح لوازم التحریر فراموش نشود!
یکی از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهها به خصوص فروشگاه لوازم التحریر، قفسه بندی صحیح است. در فروشگاههایی با ابعاد کوچک استفاده از قفسه بندی صحیح میتواند امکان استفاده از حداکثر فضا را برای صاحبان فروشگاه به ارمغان بیآورد. در ضمن اینکار باعث میشود که تمام محصولات فروشگاه در دسترس و دید مشتریان باشد و فرآیند انتخاب، مقایسه و خرید برای آنها آسانتر شود. همچنین هنگام طراحی قفسه بندی فروشگاه لوازم التحریر خود حتما فضای کافی را برای حرکت مشتریان در کنار قفسهها پیشبینی کنید. انتخاب ارتفاع درست برای قفسهها نیز بسیار مهم است.
4. شیوه چیدمان محصولات شما خیلی مهم است!
شیوه چیدن محصولات لوازم التحریر شما در ویترین یا قفسه بندی باید به شکلی باشد که از معذب شدن مشتری هنگام بررسی اجناس یا اجبار او به جابهجایی آنها جلوگیری شود. در چیدن کالاها باید نظم، ترتیب، رنگ بندی صحیح، دسته بندی اصولی و جذابیت رعایت شود. صاحبان فروشگاه لوازم التحریر هنگام برنامه ریزی استراتژی چیدن محصولاتشان باید اصول چیدمان، رعایت هارمونی رنگها، اندازه و حجم محصولات، کنارهم چیده شدن محصولات از یک برند یکسان، تفکیک انواع مختلف لوازم التحریر و … را رعایت کنند. سپس باید به فکر افزودن تزئینات (ترجیحاً مرتبط به محصولات موجود در فروشگاه) به دکور خود باشند.
5. سعی کنید همیشه موجودی محصولات لوازم التحریر شما تکمیل باشد!
با توجه به اینکه مغازه لوازم التحریر قرار است مایحتاج طیف متنوعی از مشاغل و افراد را تامین کند. پس اجناس ارائه شده در فروشگاه باید به نحوی انتخاب شوند که نیازهای همهی این مشتریان را یکجا و در یکنوبت برطرف کند. این کار از مراجعه مشتریان به فروشگاههای دیگر برای تکمیل سبد خرید جلوگیری میکند. در ضمن بالا بودن تنوع برندها و کالاهای حوزه لوازم التحریر ضرورت بررسی دقیق نیاز مشتریان را دوچندان میکند. به همین دلیل بعد از جلب نظر مشتری برای مراجعه به فروشگاه شما، تکمیل سبد خرید او و در نهایت تبدیل آن مشتری به مشتری دائمی قدمی مهم در راستای موفقیت فروشگاه شماست.
جمع بندی
همانطور که دیدیم با رعایت چند اصل ساده و توجه به نکاتی ریز ولی مهم میتوان یک فروشگاه کوچک لوازم التحریر را به موفقیت عظیمی رساند. در این راستا رعایت اصول قفسه بندی و طراحی دکور فروشگاه لوازم التحریر تاثیر بسیار زیادی را در پیشبرد این هدف دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا کسب مشاوره و تجهیز فروشگاه خود میتوانید به قسمت محصولات فروشگاهی وبسایت مراجعه کرده ویا با کارشناسان گروه صنعتی دی تماس بگیرید.