راهنمای راه اندازی فروشگاه

راهنمای انتخاب نام برای سوپرمارکت و هایپر مارکت

راهنمای انتخاب نام مناسب برای سوپرمارکت
امتیاز دهید

انتخاب اسم سوپرمارکت؛ مرحله‌ای مهم در راه‌اندازی کسب‌وکار

اگر شما به‌تازگی مغازه‌ای راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید آن را به یک فروشگاه مواد غذایی تبدیل کنید، نام سوپرمارکت خود را چه می‌گذارید؟ از قدیم نام‌گذاری یک کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین مراحل در راه‌اندازی کسب ‌و ‌کار برای کارآفرینان و صاحبان کار بوده است. نکته مهم در انتخاب نام کسب‌وکار شما این است که این نام‌ها باید معنادار و جذاب باشند. در این راستا انتخاب نام مناسب برای فروشگاه یکی از راه‌های کاربردی است که نتیجه خوبی در بردارد. در ادامه مقاله تعیین نام برای هایپر مارکت ، به بیان نکاتی مهم در این مورد می‌پردازیم.

انتخاب نام سوپرمارکت

برای خرید تجهیزات فروشگاهی یا دریافت مشاوره در زمینه قفسه بندی و دکوراسیون مغازه خود، اینجا کلیک کرده و فرم زیر را پرکنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
شماره تماس مستقیم با ما : ۰۲۶۳۷۳۱۰۸۲۵

چگونه نام سوپرمارکت خود را انتخاب کنیم؟

نام انتخاب شده برای سوپرمارکت باید به‌وضوح بازتاب‌کننده نوع کالاهایی باشد که به عموم مردم ارائه می‌دهید. برای سهولت کار، می‌توانید با استفاده از نام‌ساز‌های تجاری رایگان در اینترنت استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از نام‌ها و ایده‌ها را برای نام‌گذاری فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت خود به دست آورید. البته انتخاب نامی خاص و ویژه که خودتان انتخاب کرده باشید احتمالاً روشی موثرتر است. اگر آماده راه‌اندازی کسب‌وکار جدید خود هستید، توصیه می‌کنیم راهنمای جامع ما به‌ منظور تعیین نام برای سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی خود را نیز مطالعه کنید.

قدم اول؛ انتخاب اهدافی برای کسب‌وکار

نام هایپر مارکت یا سوپرمارکت شما می‌تواند باعث موفقیت یا شکست کسب‌وکار شما شود. مطمئنا شما علاقه‌ای به اجاره یا خرید یک مغازه یا فروشگاه با نامی ازپیش‌تعیین‌شده ندارید. اگر هم از قبل نامی بر روی آن باشد قطعا شما دوست دارید تا نام دلخواه و منحصربه‌فرد خود را روی سوپرمارکت خود بگذارید.

 

ما این را می‌دانیم که شما می‌خواهید تا کسب‌وکار سوپرمارکتی، فروش مواد غذایی و خواربارفروشی‌تان کاملا به یاد خریداران و مشتریان بماند. نام‌های فروشگاه‌های مواد غذایی باید به‌یادماندنی و جذاب باشند. مشتریان و خریداران شما باید با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین بر اساس این نام، خدمات، کالاها و محصولاتی که انتظار می‌رود را به مردم ارائه کنید. اطمینان حاصل کنید که از بازار هدف موردنظر خود، نحوه جذب مشتریان و احساسات خاصی که می‌خواهید نام برند شما برانگیزد، آگاه هستید.

قدم دوم؛ ایده‌پردازی برای انتخاب نام هایپر مارکت

راه‌ و روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای نام سوپرمارکت و فروشگاه مواد غذایی خود ایده‌پردازی کنید. در واقع، این بخش از فرایند نام‌گذاری می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. ما با شما چندین تکنیک ایده‌پردازی منحصربه‌فرد را به اشتراک گذاشته‌ایم که می‌توانید از آنها برای به جریان انداختن ایده‌های خلاقانه خود استفاده کنید و بهترین نام تجاری را برای کسب‌وکار جدید و خود پیدا کنید:

فروش ویژه سبد و چرخ خرید گروه صنعتی دی

  • هنگام ایده‌پردازی برای نام سوپرمارکت و یا فروشگاه مواد غذایی خود، فهرستی از کلمات کلیدی خاص را یادداشت کنید
  • نوع کسب‌وکاری را که می‌خواهید ایجاد کنید و تمام موارد مرتبط با یک سوپرمارکت را برای جان بخشیدن به کسب‌وکار خود را تجسم کنید
  • به صفت‌های جذابی فکر کنید که سوپرمارکت شما و انواع اجناس و مواد غذایی قابل‌ارائه آن را به‌خوبی توصیف می‌کند
  • سایر تکنیک‌های برندسازی و ایده‌پردازی را نیز آزمایش کنید زیرا نام تجاری منحصربه‌فرد، شما را از رقبا متمایز می‌کند

توصیه‌های ارائه شده برخی از تکنیک‌های ایده‌پردازی و استراتژی‌های خلاقانه هستند. ازاین‌رو برای آشنایی با روش‌های منحصربه‌فرد ایجاد نام‌های جذاب سوپرمارکت و خواربارفروشی، این ایده‌ها را در عمل امتحان کنید.

انتخاب اهدافی برای کسب‌وکار

قدم سوم؛ ثبت کردن نام سوپرمارکت

ابتدا از صفحه جستجوی نام کسب‌وکارهای ثبت شده در اینترنت کمک بگیرید. ببینید آیا نام تجاری سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی و خواربارفروشی موردنظر شما در شهرتان از قبل موجود است یا خیر. حال اگر نام انتخابی شما تکراری نباشد می‌توانید آن را ثبت کنید و همچنین در سامانه‌های فروش اینترنتی، خود را معرفی کنید.

ثبت کردن نام سوپرمارکت

دسته‌بندی ایده‌های خاص برای نام‌گذاری سوپرمارکت

زمانی شروع به فکرکردن برای انتخاب نامی برای سوپرمارکت خود کنید، خواهید دید که ایده‌های نام‌گذاری یک کسب‌وکار جدید خواربارفروشی بی‌پایان است. هدف ما این است که بتوانید از بهترین رویکرد برای نام‌گذاری کسب‌وکار خود استفاده کنید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا با استراتژی بهتر، نام‌های منحصربه‌فرد سوپرمارکت‌هایی که به شما کسب‌وکار شما مرتبط هستند را پیدا کنید.

تاکید بر موقعیت مکانی سوپرمارکت

استفاده از نام شهر یکی از راه‌های عالی برای برندسازی و انتخاب نام سوپرمارکت شما است و به جامعه القا می‌کند که کسب‌وکاری برای تجارت واقعی به راه انداخته‌اید. همچنین می‌توانید به نام‌های تجاری فکر کنید که بیانگر شهرت شهر یا منطقه شما است. همین‌طور می‌توانید از شعارها یا رویدادهای تاریخی استفاده کنید که بازتابی از موقعیت مکانی کسب‌وکارتان است. به‌عنوان مثالی در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوپرمارکت عروس زاگرس (ایلام)
  • فروشگاه شهر فردیس
  • خواربارفروشی پایتخت (تهران)
  • اغذیه‌فروشی شهر بهارنارنج (بابل)

ایجاد ارتباط احساسی

همه ما می‌دانیم که علم روان‌شناسی نقش مهمی در ارتباط با افراد ایفا می‌کند. افرادی که ارتباط خوبی با شرکت و نام سوپرمارکت شما بر‌قرار کنند و به آن احساس خوبی داشته باشند، به مشتریانی وفادار تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که استفاده از کلماتی که احساسات خاصی را برمی‌انگیزند، یادآور تجربیات شخصی و خاطرات سفر می‌توان برای نام‌گذاری تجاری و برندسازی کسب‌وکارتان مفید باشند. گنجاندن این تجربیات در یک نام تجاری می‌تواند راهی مطمئن برای جذب مشتریان متعدد برای سوپرمارکت و فروشگاه مواد غذایی جدید شما باشد.

برای مثال نام‌هایی برگرفته از احساسات، می‌توان به: سوپرمارکت خندان و فروشگاه ایستگاه گرسنگی اشاره کرد. از طرفی در مورداستفاده از تجربیات شخصی در نام‌گذاری برند، مثال‌های خواربارفروشی سفر رمانتیک و نیز سوپرمارکت یونانی به‌عنوان بازتابی از خاطرات سفر می‌توان مورد استفاده قرار بگیرند.

ترکیب و تطبیق کلمات در اسم هایپری

ایده‌های نام‌گذاری برای سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها نباید استرس‌زا یا کسل‌کننده باشد. می‌توانید از طریق استفاده از جناس، ترکیب دوکلمه یا مفهوم مرتبط و یا با استفاده از تکرار حروف و صدا برای نام سوپرمارکت خود ایده‌پردازی‌های جالب و بانمکی داشته باشید. این روش یکی از خلاقانه‌ترین رویکرد‌ها برای ایجاد یک نام تجاری جذاب برای کسب‌وکار شما است. مثلا سوپرمارکت همه چیز ارزان یا ملچ‌ملوچ مارکت مثال‌هایی برای این دسته هستند.

کلمات کوتاه و جالب اسم برای هایپر یا سوپر مارکت

اغلب اوقات، استفاده از یک کلمه به‌عنوان نام سوپرمارکت و یا خواربارفروشی، می‌تواند برای مشتریان جالب‌تر و جذاب‌تر باشد. نام فروشگاه خود را به‌دقت در نظر بگیرید و از صفت‌ها و مترادف‌های جذابی را که ایده کسب‌وکار جدید شما را توصیف می‌کنند، در آن استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما صاحب یک فروشگاه مواد غذایی هستید، از خود بپرسید که آنچه را که ارائه می‌دهید (به‌عنوان‌مثال، خدمات باکیفیت به مشتریان، غذا، نوشیدنی و غیره) چگونه توصیف می‌کنید. همچنین در نظر بگیرید که می‌خواهید مشتریان شما چه احساسی داشته باشند (شاد، رضایت، بدون استرس و غیره)..

کلمات کوتاه و جالب برای نام فروشگاه

بازی با کلمات

نام‌گذاری کسب‌وکارتان می‌تواند به‌سادگی استفاده از نام خودتان باشد. با این حال، استراتژی‌های منحصر به فرد و مبتکرانه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان ‌مثال، نام سلبریتی‌، شخصیت‌های مشهور، یا احترام به کسی که به او توجه می‌کنید یا به او نزدیک هستید، مانند یک مربی، دوست یا عضو خانواده را می‌توانید استفاده کنید. سوپرمارکت آرش کوچولو، فروشگاه مواد غذایی ماندلا و غیره.

به یاد داشته باشید که نام‌هایی را برای کسب‌وکار سوپرمارکت و فروشگاه‌های مواد غذایی در فهرست خود انتخاب کنید که به بهترین نحو برند آینده شما را تعریف کند. اگر نام‌های خود را به چند نام تجاری خلاقانه و خوب محدود کرده‌اید و تصمیم گیری در مورد انتخاب یکی از آن‌ها برایتان دشوار است، فراموش نکنید که می‌توانید از دیگران نظر صادقانه بخواهید. نام سوپرمارکت جدید شما در محله‌ای که کسب و کار را راه‌اندازی کرده‌اید دیده خواهد شد. مطمئن شوید که نام تجاری مثبتی باشد تا شما و مشتریانتان به دیده شدن آن افتخار کنید.

استفاده از سایت‌های تولید نام

استفاده از ابزارهای رایگان نام ساز تجاری آنلاین، نام تجاری مناسبی را برای کسب و کار خود، ازجمله سوپرمارکت، فروشگاه مواد غذایی و خواربار فروشی کشف کنید. به‌سادگی 3 مرحله را دنبال کنید: جستجو، انتخاب و دریافت نام متناسب با خواسته‌هایتان. نام سازهای تجاری آنلاین حتی به شما این امکان را می‌دهد تا نتایج خود را بر اساس مکان، صنعت و نام دلخواه فیلتر کنید تا نام‌های تجاری سفارشی‌تر، خلاقانه‌تر و منحصربه‌فردتری برای فروشگاه مواد غذایی و خواربارفروشی خود تولید کنید.

اقدامات بعد از نام‌گذاری سوپرمارکت

هنگامی که نام سوپرمارکت، فروشگاه مواد غذایی و یا خواربارفروشی خود را به‌صورت خلاقانه، درجه یک و منحصربه‌فرد انتخاب کردید، مطمئن شوید که این نام دامنه کسب‌وکار شما را محدود نکند. حواستان باشد با انتخاب نامی ایمن، بتوانید آینده کسب‌وکار خود را تضمین کنید. به‌خصوص اگر می‌خواهید کسب‌وکار و فروش سوپرمارکتی خود را آنلاین نیز راه‌اندازی کنید. ازاین‌رو به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای پیشرفت کسب‌وکار و اعتبار بخشیدن به نام خاصی که انتخاب کرده‌اید، از آن‌ها استفاده کنید:

  • ایجاد ساختاری اصولی برای کسب‌وکار سوپرمارکتی خود
  • طراحی لوگو یا یک‌شکل برای نام انتخاب شده فروشگاه

اقدامات بعد از نام‌گذاری سوپرمارکت

انتخاب نام مناسب؛ آغاز راه پیشرفت کسب‌وکار شما

امروزه در این بازار بزرگ و رقابتی، بسیار مهم است که نام کسب‌وکار شما حرفی برای گفتن داشته باشد. برای رقابت با بزرگ‌ترین رقبا در زمینه کاری خود، باید نام سوپرمارکت شما جذاب و به‌یادماندنی باشد. با این شیوه است که می‌توانید از تکنیک‌هایی چون ایده‌پردازی به روش‌های مختلف، و تعیین هدف برای کسب‌وکار استفاده کنید. سپس به کمک استراتژی ایجاد ارتباط حسی، تاکید بر موقعیت مکانی و روش‌های دیگر برای فروشگاه خود بهترین نام ممکن را انتخاب کنید.

نکاتی در مورد انتخاب نام مناسب برای هایپر مارکت

  • نکته اول اینکه نام فروشگاه علاوه بر زیبا و با معنی بودن، باید به فروش شما هم کمک کند.
  • انتخاب نام مناسب در خرید مشتری مؤثر است و ناگفته نماند زمانی که نام مناسبی انتخاب شده باشد در ذهن مشتری می‌ماند و می‌تواند مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب کند.
  • در کنار همه این نکات اینکه نام انتخاب شده ساده باشد، باعث می‌شود به راحتی در ذهن مخاطب نقش ببندد و بر جای بماند.
  • نام فروشگاه شما اگر معنا و مفهوم ویژه‌ای داشته باشد، باعث می‌شود کسب و کار شما به یاد ماندنی‌تر شود.
  • نکته بسیار مهم برای برندسازی با نام این است که اگر اسم انتخابی شما دقیقا نشان دهد که کسب و کارتان چیست، در واقع کار خود را محدود کرده‌اید! کمی آینده‌نگر باشید و سعی کنید نام انتخابی به گونه‌ای باشد که چند سال آینده مجبور به تغییر آن نباشید.

فروش ویژه سبد و چرخ خرید گروه صنعتی دی

  • برای انتخاب نام هایپر مارکت به هیچ عنوان از نام رقبای خود استفاده نکنید! چرا که نه تنها شما را درگیر مسائل حقوقی می‌کند، بلکه هرگونه تبلیغات نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • از انتخاب نام‌های شخصی پرهیز کنید. برخی از کارآفرینان تمایل دارند که کسب و کارشان را با نام خود ثبت کنند، اگر قرار باشد روزی این فروشگاه به فروش برسد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
  • برای انتخاب نام هایپر مارکت عجله نکنید! چند روزی نام‌های انتخابی خود را گوشه‌ای گذاشته و باز به آن سر بزنید. ممکن است بعد از چند روز احساس متفاوتی نسبت به نام انتخابی خود داشته باشید!
  • و نکته اصلی اینکه قانون را فراموش نکنید! برای ثبت نام فروشگاه، اسامی انتخابی باید فارسی باشد و لاتین نباشد، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، تکراری نباشد، از اعداد به صورت ریاضی آن استفاده نشود، از عناوین ایثارگران، شاهد و امثال آن استفاده نشود و نیز از عناوین دانشمندان، کاشفان و شعرا در عصر حاضر استفاده نشود.

نام برای هایپر مارکت

نام‌ های پیشنهادی برای هایپر مارکت به همراه معانی آن‌ها:

  1. فرداد (شکوه و زیبایی)
  2. پردیس (بهشت)
  3. آماتیس (رنگین بنفش)
  4. آویژه (پاک)
  5. آروند (با شکوه)
  6. تاو (توانایی و قدرت)
  7. سورین (توانا)
  8. رایکا (محبوب)
  9. رامش (فراغت و آسودگی)
  10. فرتاک (فردا و آینده)
  11. ویژن (هدف)
  12. پرگاس (قدرتمند)
  13. آداس (مفید و سودمند)
  14. بارکاو (موزون و هماهنگ)
  15. مهام (مهم و بزرگ)
  16. آذرخش (درخشش)
  17. زینو (زنده و پابرجا)
  18. آروین (تجربه)
  19. آراز (قهرمان)
  20. درنیکا (مروارید درخشان)
  21. باتاب (مشاور)
  22. بادامه (پیله ابریشم)
  23. آداک (جزیره)
  24. ایتوک (مژده)
  25. آشام (نوشیدنی)
  26. آبتین (انسان نیکوکار)
  27. آدلی (نامدار)
  28. کارو (نویددهنده)
  29. سانا (سهل و آسان)
  30. نادین (پویا)

سخن آخر

در جمع‌بندی آخر بهتر است بدانید که به نام هایپر مارکت خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت بدهید، زیرا نام فروشگاه صرفا بیش از یک اسم است. ایده‌ی بسیار خوب این است که نامی منحصر به ‌فرد را انتخاب و آن را به یک برند تبدیل کنید. کمترین ویژگی‌ که نام انتخاب‌ شده باید داشته باشد، این است که مردم بتوانند با شنیدن به درستی آن را بنویسند.

در نهایت می‌توان گفت خیلی ساده است که ما کاری را انجام دهیم که همه انجام می‌دهند و لوگو و برندینگ‌های ساده و ابتدایی را انتخاب کنیم؛ آن هم در حالی که تمام کشورهای بزرگ و پیشرفته از نام‌هایی استفاده می‌کنند که توجهات زیادی را جلب می‌کند و باعث شود دیگران به کسب و کارهای دیگری که این این زمینه فعالیت می‌کنند (در واقع رقیب شما هستند) اما این مسائل را رعایت نمی‌کنند، کمتر اهمیت دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *