آشنایی با تجهیزات فروشگاهی

قفسه مشبک فلزی چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد؟

قفسه مشبک فلزی
امتیاز دهید

قفسه مشبک فلزی یکی از انواع قفسه است که با استفاده از میله‌های آهنی ساخته می‌شود. این میله‌ها مفتولی و باریک هستند. همچین اتصالات این قفسه‌ها از جنس پلاستیک است. این نوع قفسه‌ها وظیفه نگهداری از وسایل را دارند و در هر جایی که نیاز به نگهداری و جداسازی چند وسیله یا محصول به شکل همزمان جود داشته باشد، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال می‌توان آن‌ها را در منازل، انبارها، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های مختلف استفاده کرد.

در کاربردهای خانگی از این قفسه‌ها معمولا برای نگهداری وسایل سبک مانند کتاب و دفتر و نوشت افزار، گلدان‌، عروسک، وسایل تزئینی و بسیاری دیگر از این نوع اشیاء استفاده می‌شود. وزن این قفسه‌ها بسیار سبک است و به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل کرد و در حمل و نقل آن مشکلی نخواهید داشت. همچنین در این قفسه‌ها امکان باز کردن اتصالات نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق آن شکل قفسه‌ها را تغییر بدهید و یا آن‌ها را در حمل و نقل راحت‌تر جا به جا کنید. عمر این قفسه‌ها نیز بسیار بالا است و در صورتی که ضربه‌ای نخورند، تا سال‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انواع قفسه مشبک فلزی

قفسه‌های مشبک را می‌توان از جنبه‌های مختلف طبقه‌بندی کرد که عبارتند از:

نوع قفسه‌ها

برخی از قفسه‌های مشبک فلزی در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر کاربردهای فروشگاهی یا صنعتی دارند. قفسه‌های مشبک خانگی از نظر اندازه کوچک‌تر هستند و ظرفیت کمتری نیز برای نگهداری وسایل دارند. همچنین از این قفسه‌‌ها در فروشگاه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد و استفاده از آن‌ها مثلا در فروشگاه‌ها لباس، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هایی که کالاهایی کوچک با وزن کم دارند، بسیار مرسوم است. از آن جایی که طراحی دکور در فروشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توانید با استفاده از این قفسه‌ها طراحی منحصر به فردی داشته باشید تا نظم در داخل فروشگاه به چشم بیاید و مشتری بتواند با احساس آرامش، سریعا کالاهای مورد نظر را از قفسه‌ها پیدا کند.

اندازه

از آن جایی که قفسه‌های مشبک فلزی معمولا با اتصالات پلاستیکی به هم متصل می‌شوند، معمولا امکان کنار هم قرار دادن شبکه‌های آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل می‌توان اندازه‌های آن را تغییر داد. با این حال اندازه شبکه‌های یک قفسه خاص ثابت هستند ولی می‌توان مدل‌های مختلف یک قفسه را با اندازه‌های مختلف خریداری کرده و استفاده کرد.

رنگ

قفسه‌های مشبک فلزی در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. قفسه‌های مشبک فلزی که در رنگ‌های نارنجی، بنفش، سبز، آبی و غیره تولید می‌شوند، می‌توانند بخشی از دکور خانه باشند و رنگ آن‌ها را با وسایل دیگر، هماهنگ یا ست کرد.

ویژگی‌های یک قفسه مشبک فلزی مرغوب

پیش از خرید قفسه مشبک فلزی باید ویژگی‌های یک قفسه مشبک خوب را در نظر داشته باشید. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

استحکام میله‌ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک قفسه مشبک مرغوب دارد این است که به راحتی میله‌های آن خم نمی‌شود. درست است که این قفسه‌ها برای نگهداشتن وسایل سبک هستند، با این حال باید از استحکام زیادی داشته باشند تا بتوانند با هر فشاری خم نشوند. پیش از آن که این قفسه‌ها را خریداری کنید، می‌توانید این مسئله را روی میله‌ها امتحان کنید با این حال مواظب باشید که آسیبی جدی به میله‌ها نزنید.

پلاستیک‌های اتصال نیز باید طوری باشند که بتوانید مشبک‌ها را از آن به راحتی جدا کنید و یا آن‌ها را مجددا سر جای خود قرار بدهید.

رنگ قفسه

وقتی یک قفسه مشبک فلزی باکیفیت نباشد، رنگ روی میله‌ها به سرعت پوسیده شده و یا از بین می‌رود و در صورتی که کیفیت رنگرزی مشبک بالا باشد، به هیچ عنوان این اتفاق نمی‌افتد. برای مطمئن شدن از این مسئله می‌توانید پارچه‌ای آغشته به آب را چندبار به میله‌ها بکشید تا بببنید که آیا رنگ آن کمرنگ می‌شود یا خیر.

قیمت قفسه

این قفسه‌های مشبک را می‌توان با قیمت‌های متفاوتی در بازار خریداری کرد. با این حال، سعی کنید آن را از مرکزی خریداری کنید که قیمت معقولی ارائه کند. خریداری قفسه‌های مشبک از برندهای معتبر می‌تواند شما را از این مسئله مطمئن کند که جنس خریداری‌شده، ارزش پول پرداخت شده را دارد.

معرفی یک گروه صنعتی ساخت قفسه مشبک فلزی

گروه صنعتی دی یکی از برندهای تولید و عرضه قفسه‌های مشبک فلزی در ایران است و سال‌ها است که در این امر تخصص دارد. این مجموعه اقدام به تولید و ارائه قفسه مشبک فلزی برای استفاده در خانه، فروشگاه‌ها یا مکان‌های دیگر می‌کند. همچنین می‌توانید این قفسه‌ها را مطابق با رنگ مورد علاقه خود تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

سخن پایانی

استفاده از قفسه مشبک در داخل خانه باعث می‌شود که بتوانید بسیاری از وسایلی که جاگیر و سبک هستند را روی آن قرار بدهید. همین مسئله باعث می‌شود که احساس شود فضایی بیشتری در داخل خانه باز شده است و فضای خانه تمیزتر شود. جدای از این مسئله، این قفسه‌ها می‌توانند در فروشگاه‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار بگیرند و باعث زیبایی دکوراسیون شوند. اگر نیاز به این نوع قفسه فلزی دارید، می‌توانید روی شرکت‌های معتبر مانند گروه صنعتی دی حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *