طراحی چیدمان و قفسه بندی

نکات مهم دکور مغازه لوازم آرایشی؛ راهنمای کاربردی قفسه بندی و طراحی

راهنمای کاربردی قفسه بندی و طراحی داخلی مغازه لوازم آرایشی
امتیاز دهید

بهره‌گیری از لوازم آرایشی قدمتی خیلی دور و دراز دارد که از نخستین تمدن‌های تاریخ تا به امروز ادامه داشته است. همیشه و درطول تاریخ انسان‌ها ابزارها و موادی خاص را برای افزودن بر زیبایی خود به‌کار برده‌اند. طبق تحقیقات تاریخ شناسان ایده و ابتکار آرایش ابتدا توسط مردم مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است. آرایش کردن برای آن‌ها ارزش دینی و روحانی داشته که البته این موضوع با گذشت زمان و در طول تاریخ و تحت تاثیر عوامل و اتفاقات تغییر شکل داد. حالا امروزه نیز با افتتاح کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی و طراحی مدل‌های مختلف قفسه بندی و رشد روزافزون تعداد مغازه های لوازم آرایشی، این صنعت با رشد چشم‌گیری روبرو شده‌ و دکور مغازه لوازم آرایشی، از اهمیت چشمگیری برخوردار شده است.  از همین رو در این مقاله، صفر تا صد دکوراسیون و و قفسه بندی لوازم آرایشی را باهم بررسی خواهیم کرد.

پس با توجه به رقابت سنگینی که در عرصه محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، باید به اصول و عوامل زیادی توجه کرد. یکی از مهم‌ترین این عوامل، قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی است که در صورت رعایت اصول مربوطه می‌تواند موفقیت مغازه شما را تضمین کند.

چیدمان داخلی و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی

صنعت لوازم آرایشی جزء معدود صنایعی است که دارای مشتریان دائمی و باوفا است. محصولات تولید و عرضه شده در این صنعت بخش جدایی ناپذیری از سبد خرید مردم در نقاط مختلف دنیا هستند. چه صرفا قصد مراقبت از پوست و موی خود را داشته باشید یا بخواهید زیبایی خود را دوچندان کنید و بدون توجه به جنسیت، حتماً در زندگی خود از محصولات مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. همین نکات صنعت لوازم آرایشی را به یکی از مهم‌ترین صنایع چه برای فروشندگان و چه برای مشتریان تبدیل می‌کند.

چیدمان داخلی و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی

برای قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی خود یا دریافت مشاوره در زمینه چیدمان قفسه مغازه، اینجا کلیک کرده و فرم را پر کنید، همچنین می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:

شماره تماس مستقیم با ما: 02637310825

پس با توجه به اهمیت این بازار و رقابت سنگینی که بین فروشندگان و مغازه‌های مختلف وجود دارد، رعایت برخی نکات هر چند ساده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب نظر مشتریان و افزایش میزان فروش داشته باشد. در این بخش از مقاله 4 نکته مهم درمورد چیدمان داخلی و قفسه بندی فروشگاه لوازم آرایشی را  برای شما فراهم کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

1. تابلوی سر در مغازه لوازم آرایشی

هنگام راه‌اندازی فروشگاه لوازم آرایشی خود حتما یک تابلو با سایز مناسب و فونت جذاب و در عین حال درست و خوانا را برای مغازه خود انتخاب کنید. سایز تابلو تا حدودی به ابعاد مغازه شما نیز بستگی دارد. اگر برای یک فروشگاه بسیار بزرگ لوازم آرایشی تابلویی کوچک و ساده را انتخاب کنید یا برای یک مغازه کوچک و جمع‌و‌جور یک تابلو بزرگ را نصب کنید، پیام اشتباهی را برای مخاطب ارسال کرده و اعتماد مشتریان احتمالی را از دست می‌دهید. همچنین فونتی که برای متن روی تابلو انتخاب می‌کنید و خوانایی آن نیز بسیار مهم است. فراموش نکنید که حتما باید به نام گذاری فروشگاه خود نیز توجه داشته باشید.

رنگ بندی و طراحی تابلو ورودی مغازه شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ بندی تابلو حتما باید با تم و طراحی داخلی مغازه شما نیز هم‌خوانی داشته باشد.

2. رنگ بندی دکوراسیون و قفسه بندی

استفاده از رنگ بندی مناسب در دکوراسیون و قفسه بندی یکی از بخش‌های مهم طراحی دکور مغازه است. تم و رنگ بندی شما در بخش‌های مختلفی از لوگو برند شما تا تجهیزات فروشگاهی که انتخاب کرده‌اید، قفسه‌های فروشگاهی، ویترین و سایر قسمت‌های مغازه لوازم آرایشی شما نمایان می‌شود. مشتریان شما به محض نزدیک شدن به مغازه و دیدن رنگ‌های استفاده شده در تابلو و ویترین بیرونی مغازه شما، درمورد شما قضاوت می‌کنند و اگر اصول رنگ‌بندی را رعایت نکرده باشید تمام زحمات شما در داخل مغازه بی تاثیر می‌شود.

رنگ بندی دکوراسیون و قفسه بندی

در داخل مغازه نیز رنگ بندی قفسه ها و طراحی استندهای شما و نحوه چیدمان محصولات به شکلی که یک هارمونی زیبای رنگ را ایجاد کند باعث افزایش جذابیت مغازه و جلب نظر مشتریان می‌شود. نوع دکور و جنس قفسه بندی که برای مغازه خود انتخاب می‌کنید نیز خیلی مهم است. برای مثال می‌توانید از قفسه و استند فروشگاهی در جنس های مختلف چوب، فلز و … در دکور خود استفاده کنید.

اصولا در مغازه لوازم آرایشی رنگ‌های سفید، زرد و آبی خیلی به کار گرفته نمی‌شوند. علت اصلی این امر هم استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ بیس و پایه در دکور است. رنگ زرد نیز معمولا در فروشگاه های مربوط به کودکان کاربرد دارد. از طرفی در مغازه های لوکس و باکلاس بالا نیز بیشتر از رنگ‌های جدی، مدرن و شیک مانند قرمز، مشکی، سفید براق، نقره‌ای و خاکستری در قفسه فروشگاهی و دکور مغازه استفاده می‌شود.

3. چیدمان محصولات لوازم آرایشی

هنگام چیدن اجناس با قیمت بالا، سعی کنید تعداد کمی از این محصولات را کنارهم قراردهید و برای نمایش آن‌ها حتما از ویترین‌های جذاب و با کلاس بالا استفاده کنید. فرقی نمی‌کند خودتان مالک و مدیر مغازه لوازم آرایشی خودتان باشید یا صرفا مسئول یک غرفه در یک فروشگاه بزرگ باشید، در هر صورت رعایت اصول چیدمان محصولات در فروشگاه باید جزء اولویت های اصلی شما باشد. چیدمان ویترین و قفسه بندی شما باید به حدی جذاب باشد که امکان عبور مشتری بدون بررسی محصولات آن قفسه را به حداقل برساند.

چیدمان محصولات لوازم آرایشی

برای مثال محصولاتی که در استندهای روبروی ورودی مغازه چیده شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردارند چون مشتری به محض ورود به مغازه این محصولات را مشاهده می‌کند. سعی کنید در وسط فروشگاه خود نیز ویترینی با ارتفاع متوسط را برای جلب نظر مشتریان قرار دهید. طبق نظر و تجربه برخی از کارشناسان و فروشندگان صنعت لوازم آرایشی، هنگام طراحی دکور برای محصولات پیچیده و خیلی پر زرق و برق باید از دکور و قفسه بندی ساده استفاده کنید. در مقابل هنگام به نمایش درآوردن محصولات ساده و معمولی باید سعی کنید با استفاده از المان های جذاب نظر مشتری را به این محصولات جلب کنید.

4. اهمیت ویترین و پیشخوان فروشگاه

فرقی نمی‌کند علت استفاده شما از ویترین یا پیشخوان عرضه تازه‌ترین محصولات لوازم آرایشی باشد یا صرفا برای نگهداری لوازم اضافی یا به‌عنوان محل قرارگیری صندوق فروشگاهی، نکته مشترک تمام این حالت‌ها اهمیت پیشخوان یا ویترین مغازه شما است. زیبایی و جذابیت ویترین تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر مشتریان شما دارد. به خصوص مشتریانی که برای زیبایی اهمیت بسیار زیادی را قائلند. پس تعیین یک استراتژی تجاری ضعیف و یا نقشه راه اشتباه می‌تواند تمام زحمات شما برای افزایش فروش را با شکست مواجه کند. قفسه پیشخوان مغازه لوازم آرایشی معمولا بعد از مدتی استفاده مشتریان کثیف و نامرتب می‌شود. عدم نوجه به ماجرا  مرتب و تمیز نکردن قفسه بندی و ویترین مغازه لوازم آرایشی می‌تواند کم کم مشتریان را از مغازه شما زده کند.

اهمیت نمایش برند خود در ویترین را فراموش نکنید. تمام اصول و توصیه هایی که درمورد ویترین می‌شود، با هدف جلب نظر مشتری و توجه او به المان های برند شماست. پس حتما هنگام طراحی دکور، لوگو و برند خود را مورد توجه قرار دهید. حتما به نکات ریز و جزئی نیز توجه کنید. البته نظر و علایق مشتریان شما باید مهم‌ترین فاکتور مورد توجه شما هنگام تصمیم گیری درمورد طراحی دکور، قفسه بندی و ویترین مغازه لوازم آرایشی شما باشد. مثلا برای مشتریان شیک پسند بهتر است از دکور و ویترین براق و درخشان و پرنور و برای مشتریان طبیعی و ارگانیک پسند نیز طراحی طبیعی‌تر را مورد نظر قرار دهید. فراموش نکنید نور پردازی فروشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

سخن آخر

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، می‌توانیم با اطمینان بالا بگویییم که طراحی دکوراسیون داخلی و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی تاثیر بسیار زیادی را در جلب نظر مشتریان و به دنبال آن افزایش میزان فروش فروشگاه لوازم آرایشی شما دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی برای راه‌اندازی انواع مغازه و فروشگاه و یا تامین تجهیزات فروشگاهی مورد نیازتان با کارشناسان گروه صنعتی دی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *