طراحی چیدمان و قفسه بندی

راهنمای جامع قفسه بندی و دکور مغازه شال و روسری

راهنمای جامع قفسه بندی و طراحی داخلی مغازه شال و روسری
1/5 - (1 امتیاز)

شال و روسری جزء البسه‌ای است که در کشور ما خریداران بسیاری دارد. تمامی خانم‌های ایرانی به نوعی مشتری مغازه‌های فروش شال و روسری هستند. همچنین برخی از آقایان نیز ممکن است دست به خرید شال و روسری بزنند. در گذشته این محصول بیشتر در فروشگاه‌های لباس و به صورت یک کالای جانبی عرضه می‌شد. اما امروزه فروشگاه‌های مجزایی نیز برای فروش شال و روسری ایجاد شده‌اند.نوع چیدمان قفسه فروشگاهی و دکور مغازه شال و روسری روی بالا بردن میزان فروش تأثیر به سزایی دارد. به همین جهت در ادامه این مقاله قصد داریم به مسئله‌ی قفسه بندی مغازه شال و روسری بپردازیم و با انواع قفسه‌های مناسب شال و روسری آشنا شویم.

آشنایی با فروشگاه شال و روسری

برای قفسه بندی مغازه خود یا و دریافت مشاوره، اینجا کلیک کرده و فرم زیر را پر کنید؛ یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس مستقیم با ما : 02637310825

پیش از اینکه به سراغ مسئله‌ی قفسه بندی مغازه شال و روسری و دکور شال و روسری برویم، لازم است که با این نوع محصول بیشتر آشنا شده و بدانیم بیشترین حجم مشتریانش چه کسانی هستند و به هنگام خرید به دنبال چه نکاتی می‌گردند.

درباره‌ی مشتریان که می‌توانیم بگوییم اکثر مشتریان یک مغازه شال و روسری را خانم‌ها تشکیل می‌دهند؛ که می‌توانند در سنین متفاوتی باشند. مسئله‌ی دوم، نوع کالایی است که در حال فروش آن هستیم. روسری‌ و شال جزئی ملزومات پوششی خانم‌ها دسته‌بندی می‌شود. به همین خاطر فروش آن بسیار بالا بوده و در صورت رعایت نکات فروش، سود آن تضمین شده است.

امروزه انواع روسری‌ و شال‌ در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند؛ که بسته به فصل و کمی هم مد روز به صورت مداوم این طرح و رنگ‌ها تغییر می‌کند. به نوعی می‌توان گفت که در فروش شال و روسری بیشتر از هر چیزی این سلیقه‌ی مشتریان است که درگیر می‌شود.

معمولاً خانم‌ها به صورت گروهی به سراغ خرید انواع لباس و شال و روسری می‌روند؛ و تمایل زیادی دارند که در هنگام خرید، به شخصه بتوانند شال‌ یا روسری مورد نظرشان را لمس کنند، جنس آن را ببینند و در صورت امکان چند باری آن را امتحان کنند. اگر در یک مغازه فروش شال و روسری این امکان به خوبی فراهم باشد، میزان فروش به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. دلیل اصلی‌ آن نیز همین خرید گروهی خانم‌هاست؛ که معمولاً منجر به خرید چند روسری یا شال در کنار هم خواهد شد.

قفسه بندی مغازه شال و روسری

اهمیت قفسه بندی مغازه شال و روسری

ایجاد محیطی امن و صمیمی

اجازه دهید بحث را با آخرین پاراگراف سر تیتر قبلی شروع کنیم. همین‌طور که گفتیم، اگر بتوانید محیط امن و دوستانه‌ای را برای خریداران فراهم کنید، می‌توانید به افزایش فروش خود نیز امیدوارتر باشید. خب یکی از ملزومات فراهم کردن همین محیط استفاده از یک قفسه بندی استاندارد و شیک برای مغازه شال و روسری است. دکوراسیون فروشگاه شما باید به نحوی باشد که خریدار را به داخل فروشگاه دعوت کند و بعد حسی صمیمی به او القاء کرده و به آن‌ها اجازه‌ی تست و آزمایش بدهد.

همه چیز را در معرض نمایش قرار دهید

نکته‌ی دوم بحث نمایش محصولات موجود در فروشگاه است. اگر قفسه بندی مغازه شال و روسری را به شکلی صحیح و استاندارد انجام داده باشید، تمامی محصولات شما در معرض دید مشتری خواهد بود. به این شکل سلیقه‌ی مشتری را درگیر خواهید کرد؛ و خریداران را به امتحان کردن و دیدن محصولات دعوت می‌کنید. به همین سادگی و با کمی صمیمیت بیشتر می‌توانید این مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.

استفاده از قفسه بندی جهت نظم دادن به فروشگاه

سومین موردی که در اینجا می‌توانیم به آن بپردازیم، بحث نظم‌بخشی به فضا و دکور شال و روسری فروشگاه است. در اغلب موارد روسری فروشی‌ها دارای مغازه‌ای با مساحت کوچک یا نهایتاً متوسط است. روسری کالای تکی است و شاید در نظر گرفتن یک فروشگاه بزرگ برای آن خیلی به صرفه نباشد. به همین خاطر در  چنین فروشگاهی مدیریت فضا اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند. شما باید سعی کنید که از تمامی فضای فروشگاه به بهترین شکل بهره ببرید؛ و این کار تنها به کمک قفسه بندی مغازه امکان‌پذیر خواهد بود.

قفسه بندی مغازه شال و روسری

سهولت دسترسی و چیدمان صحیح شال و روسری

و نکته‌ی پایانی که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم، بحث اصول چیدمان فروشگاهی و سهولت دسترسی است. گفتیم که خریداران دوست دارند که خودشان روسری یا شال‌ موردنظرشان را ببینند و لمس کنند. به همین جهت چیدمان محصولات فروشگاه باید به نحوی باشد که این کار امکان‌پذیر شود. استفاده از رگال‌ها، در نظر گرفتن قفسه‌های مخصوص شال و روسری، تنوع دادن به نحوه‌ی چیدمان محصولات، بهره بردن از سردیس‌های ویترینی از جمله پیشنهادهایی است که می‌توانید از آن برای این کار بهره ببرید.

همچنین می‌توانید از فضای پشت پیشخوان به عنوان یک انبار کوچک استفاده کنید. به شکلی که انواع روسری‌ها و شال‌های موجود در فروشگاه را در یک قفسه‌ بندی دیواری مرتب کرده، در صورت درخواست مشتری، خیلی سریع محصول موردنظر را در اختیار او قرار دهید. به این شکل بخش ویترینی و نمایشی مغازه دست‌نخورده باقی می‌ماند.

جهت مطالعه بیشتر در خصوص قفسه بندی انبار به این مقاله رجوع کنید.

آشنایی با انواع قفسه بندی فروشگاه شال و روسری

حال که بااهمیت قفسه بندی مغازه شال و روسری آشنا شدیم، می‌توانیم به سراغ ادامه‌ی بحث یعنی انتخاب و چگونگی نوع قفسه بندی‌ها بپردازیم. در دکوراسیون داخلی یک فروشگاه شال و روسری چند مسئله‌ی اصلی را باید در نظر بگیرید و سپس به سراغ قفسه بندی بروید.

اول اینکه در این فروشگاه باید محلی را در نظر بگیرید که خانم‌ها بتوانند شال و روسری خریداری شده را امتحان کنند. استفاده از چند آیینه در دکور شال و روسری نیز لازم خواهد بود. دیگر اینکه اگر روسری‌ها را در ویترین یا رگال‌ها قرار می‌دهید، بهتر است نمونه‌هایی از همین طرح و رنگ را در قفسه‌های پشتی خود نیز داشته باشید. به نحوی که اگر مشتری یکی از روسری‌ها یا شال‌های ویترینی را پسند کرد، بتوانید نمونه‌هایی از آن را به سرعت در اختیارش قرار دهید. به این شکل دیگر نیازی ندارید که ویترین خود را به هم بریزید. ضمن اینکه سرعت عمل و ارائه طرح‌های متنوع دیگر منجر به جلب نظر خریداران خواهد شد.

با این مقدمه حالا می‌توانیم به سراغ انواع قفسه بندی مغازه شال و روسری برویم.

الف – قفسه بندی دیواری و خود ایستا

به طور معمول در هر مغازه شال و روسری یک یا چند قفسه فروشگاهی دیواری نیز قرار دارد. که از آن به عنوان مخزن یا به عبارت دیگر محلی برای دسته بندی محصولات استفاده می‌شود. در این بخش می‌توانید انواع روسری‌ها یا شال‌ها را بر اساس جنس یا رنگ‌بندی دسته بندی کنید. همچنین می‌توانید از قفسه‌های خود ایستا برای نمایش نمونه‌های متنوعی از چیزی که در ویترین دارید بهره ببرید.

ب – سردیس‌های نمایشی

خیلی وقت‌ها شنیده‌اید که خریداران می‌گویند از طرح‌های رنگارنگ روسری‌ها خیلی خوششان می‌آید؛ اما بلد نیستند چطور آن را سر کنند. برای بستن روسری مدل‌های متنوعی وجود دارد. برای نمایش این مدل‌ها می‌توانید از سردیس‌های تزئینی کمک بگیرید. این سردیس‌ها را تهیه کنید، روسری‌ها را به شکل‌ها و مدل‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *