فروشگاه زنجیره ای

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی

فروشگاه های حامی
2.3/5 - (3 امتیاز)

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی یکی از زیر مجموعه‌های اصلی هلدینگ حامی به حساب می‌آید. این هلدینگ متعلق به شرکت بنیاد تعاون زندانیان کشور است. هدف این بنیاد حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد. این بنیاد نزدیک به شصت سال سابقۀ فعالیت دارد. از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز توانسته یاریگر زندانیان بسیاری باشد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی در اواخر دهۀ هشتاد شکل گرفت و خیلی زود شعبه‌های متعددی از این فروشگاه‌ها در سرتاسر ایران ایجاد شد. با توجه به اینکه بخش عمدۀ محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های حامی تولید شرکت‌ها و کارخانه‌های بنیاد تعاون زندانیان است، در نتیجه خرید از فروشگاه‌های حامی به نوعی حمایت از زندانیانی است که نیاز به کمک ما شهروندان جامعه دارند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با هلدینگ حامی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن آشنا شویم.

آشنایی با تاریخچۀ بنیاد تعاون زندانیان

بنیاد تعاون حامی زندانیان

حال که قرار است به بررسی فعالیت بنیاد تعاون زندانیان در عرصه‌های اقتصادی بپردازیم، ابتدا بهتر است کمی با این بنیاد و ساز و کارش آشنا شویم. سالانه افراد زیادی به خاطر جرائم غیر عمد راهی زندان می‌شوند. جرائمی مثل عدم توانایی پرداخت دیه یا پرداخت مهریه و … واقعیت این است که زندگی افرادی که بدون هیچ گونه سوء پیشینه و فقط بر اثر یک اشتباه راهی زندان می‌شوند، پس از آزادی دچار التهاب‌های ناخواسته‌ای می‌گردد.

همچنین برخی از این زندانیان فقط به خاطر عدم توانایی مالی در پشت میله‌های زندان می‌مانند. بنیاد تعاون زندانیان در سال 1326 شمسی درست با هدف حمایت از این زندانیان ایجاد شد. در ابتدا کار بنیاد به کارگیری این زندانیان در کارخانه‌های ندامتگاه‌ها بود. به شکلی که با پرداخت حق و حقوق این کارکنان به معیشت زندگی آن‌ها و خانواده‌شان کمک می‌شد.

پس از انقلاب اسلامی این اسم به بنیاد تعاون زندانیان کشور تغییر نام داد. سیاست گذاری‌های کلی بنیاد کمک به زندانیانی است که نیاز به حمایت بیشتری دارند. ساده ترین شکل این حمایت با به کارگیری زندانیان در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بنیاد صورت می‌گیرد. همچنین در بسیاری از موارد بنیاد با اعطای وام‌ به زندانیان غیر عمد کمک می‌کند تا این زندانیان از زندان رهایی یابند. بنیاد حتی پس از آزادی زندانیان نیز همواره سعی داشته تا حامی و پشت و پناه زندانیان باشد؛ که این کار با استخدام و آموزش زندانیان انجام می‌گیرد.

در حال حاضر هلدینگ حامی یا همان بنیاد تعاون زندانیان در زمینه‌های اقتصادی متعددی مشغول به فعالیت است. این حوزه‌ها شامل کارگاه‌های تولیدی، مؤسسات و کارخانه‌های صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و … می‌شود.

آشنایی با تاریخچۀ فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی

فروشگاه زنجیره ای حامی

در سالیان گذشته سیستم عرضه و توزیع محصولات دچار تغییرت شگرفی شده است. به طوری که دیگر کمتر شاهد فروشگاه‌های سوپرمارکت کوچک هستیم. امروزه فروشگاه‌های مکانیزه و مشتری محور کم کم جای خود را در نظام توزیع محصولات پیدا کرده است. همین مسئله نیز باعث شده تا سرمایه گذاران به فکر راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی باشند. ایدۀ اولیۀ فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابتدا در کشور امریکا شکل گرفت و سپس به دیگر کشورهای صنعتی نیز راه یافت. برای مثال وال‌مارت یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در امریکا است که امروزه بیش از دو هزار شعبه دارد.

در ایران نخستین فروشگاه‌های زنجیره‌ای قبل از انقلاب شکل گرفت. فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش ابتدا در تهران شروع به کار کرد و مورد توجه خریداران و مصرف کنندگان قرار گرفت. پس از انقلاب اما کشور دچار التهاب‌های بسیاری شد. جنجال‌های انقلاب اسلامی، تحریم‌های یک جانبه و جنگ‌ هشت سالۀ دفاع مقدس مواردی بود که به کسب‌ و کارهای نوین آسیب زد. با این حال در دهۀ هشتاد یک بار دیگر در فضا آرامش حاکم شده کسب و کارهای جدید فرصت بروز پیدا کردند.

تاریخ تأسیس فروشگاه زنجیره‌ای حامی به سال 1388 برمی‌گردد. در پی رونق و توسعۀ فروشگاه‌های زنجیره‌ای بنیاد تعاون زندانیان نیز تصمیم به سرمایه گذاری در این زمینه گرفت. البته قبل از آن نیز بنیاد تعاون دارای چندین فروشگاه تعاونی برای حمایت از زندانیان و کارکنان هلدینگ حامی بود. اما ایدۀ راه اندازی فروشگاه زنجیره‌ای در فروردین ماه سال 1388 عملی شد. ایده‌ای که خیلی زود گسترش پیدا کرد تا تعاونی‌های مصرف این هلدینگ با تغییر روند خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیوسته تبدیل شوند.

در این ده سال تعداد نمایندگی‌های معتبر فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی در حال افزایش بوده است. بیشتر این نمایندگی‌ها البته در مراکز استان‌ها ایجاد شده‌اند. نکتۀ مهم و قابل ذکر البته حمایت بنیاد تعاون از استان‌های محروم کشور بوده است. به طوری که در حال حاضر در شهرهای مرزی کشور نیز این فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز به کار کرده‌اند یا اینکه مراحل نهایی راه اندازی را طی می‌کنند.

فروش ویژه سبد و چرخ خرید گروه صنعتی دی

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

امروزه تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای رو به افزایش است. این افزایش به خصوص در شهرهای پر جمعیت و مراکز استان‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد. همین عامل سبب شده تا بازار رقابت بیشتری به خودش بگیرد و تنوع خدماتی که این فروشگاه‌ها برای جلب نظر مشتری انجام می‌دهند، افزایش یابد. اقدامات زیر مواردی است که در فروشگاه‌های حامی به منظور جذب و جلب نظر مشتریان انجام می گیرد:

  • ارائه تخفیف‌های فصلی متنوع: ارائۀ تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از راه کارهای معمول برای جذب مشتری بیشتر است. فروشگاه‌های حامی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. این فروشگاه‌ها یکی از ارزان‌ترین فروشگاه‌ زنجیره ‌ای کشور است. این مسئله نیز به روند تأمین محصولات فروشگاه‌های حامی برمی‌گردد. حامی یک هلدینگ بزرگ است که در زمینۀ تولید و ارائۀ خدمات نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. در نتیجه بخش عمده‌ای از محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های حامی توسط خود کارخانه‌ها و کارگاه‌های این هلدینگ تولید می‌شود. این مسئله باعث پایین‌تر آمدن قیمت پایانی محصولات خواهد شد؛ که در نتیجه تخفیف‌های بیشتری هم برای مشتریان در نظر گرفته می‌شود.
  • تنوع محصولات ارائه شده: در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمرکز اصلی بر ارائۀ خوار و بار و محصولات غذایی است. در فروشگاه‌های حامی اما با توجه به وسعت فروشگاه، تنوع محصولات ارائه شده بیشتر است. محصولات غذایی و پروتئینی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، ابزارهای خانگی خرد و … از جمله مواردی است که در فروشگاه‌های حامی عرضه می‌گردد.
  • تکریم ارباب رجوع: در فروشگاه‌های حامی همواره سعی بر این بوده که احترام اربار رجوع حفظ شود. این کار با استفاده از نیروهای آموزش دیده و در نظر گرفتن خدمات رفاهی متنوع در سطح فروشگاه صورت می‌گیرد. سیاست گذاری فروشگاه‌ زنجیره‌ای حامی بر این اصل استوار است که مشتری سرمایۀ اصلی فروشگاه محسوب می‌شود.
  • برگزاری جشنواره‌های فصلی: در مجموعۀ حامی به صورت فصلی جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌شود. در این جشنواره‌ها علاوه بر ارائۀ تخفیف‌های ویژه سعی بر این است که برای اوقات فراقت مشتریان و خانواده‌های آن‌ها نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شود. از برگزاری چالش‌ها و مسابقات متنوع گرفته تا حضور در شبکه‌های مجازی و برنامه‌های دیگر.

گذشته از این موارد با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی می‌توانید در حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد سهمی داشته باشید.

حامی بازار، فروشگاه اینترنتی حامی

فروشگاه اینترنتی حامی

یکی از برنامه‌های جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی راه اندازی فروشگاه اینترنتی حامی است. این  فروشگاه با نام حامی بازار چند سالی می‌شود که کار خود را شروع کرده است. در فروشگاه اینترنتی حامی بازار سعی بر این بوده که علاوه بر ارائۀ خدمات و محصولات متنوع، از محصولات تولیدی مددجویان و زندانیان نیز حمایت شود. به همین خاطر بیش از دو هزار محصول متنوع از کارگاه‌ها و تولیدی‌های این مراکز در بازار آنلاین حامی عرضه شده است که می‌توانید اقدام به خرید آن کنید.

همچنین از برنامه‌های دیگر این فروشگاه اینترنتی تسهیل فرایند خرید محصولات مورد نیاز خانوار است. برای این منظور سعی شده تا در ابتدا محصولات سایت از تنوع بالایی برخوردار باشد. در درجۀ دوم قیمت پایانی محصولات است که همواره سعی شده تا با پایین‌ترین قیمت ممکن در دسترس خریداران قرار بگیرد و گاهی نیز با تخفیف‌های ویژه این عرضه صورت بگیرد. قدم سوم نیز تکمیل فرایند خرید با تحویل فوری و تضمین سلامت محصولات است. ضمن اینکه اگر کالایی را به صورت اینترنتی از فروشگاه مجازی حامی خریداری کنید، اگر از محصول به هر علتی راضی نبودید، می‌توانید در طول یک هفته محصول را برگشت بزنید و اصل پول خود را به راحتی دریافت نمایید.

درخواست نمایندگی فروشگاه‌های حامی

یکی از برنامه‌های بنیاد تعاون زندانیان کشور گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود است. بخشی از این کار با سرمایه گذاری مستقیم هلدینگ حامی صورت می‌گیرد. اما بخشی از این برنامه نیز به کمک سرمایه گذارانی انجام می‌شود که مایل هستند وارد بازار عرضۀ خرده فروشی شوند. این کار به صورت اعطای نمایندگی و یا اعطای فرانچایز به علاقه مندان واجد شرایط صورت می‌گیرد.

بازار توزیع محصولات در سال‌های اخیر از روند سنتی خود فاصله گرفته و به سمت مدرن شدن پیش رفته است. به طوری که در حال حاضر بیش از هشتاد درصد سهم بازار را فروشگاه‌های زنجیره‌ای برعهده دارند. این سهم البته در کشورهای صنعتی دنیاست. در کشور ایران سهم فروشگاه‌های نوین کمتر از بیست درصد است؛ که نشان می‌دهد این کسب و کار تازه چقدر جای سرمایه گذاری بیشتری دارد.

البته ورود چشم بسته به هر کسب و کاری ممکن است باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری شود. به همین دلیل اگر به فکر راه اندازی نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستید، بهتر است از قبل اطلاعات لازم را کسب کنید. سپس قدم در این راه بگذارید. به علاوه فراموش نکنید راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی یک سرایه گذای متوسط و با دید بلند مدت است. اگر برای برنامه ریزی و راه اندازی فروشگاه نیاز به مشاوره دارید، ما در گروه صنعتی دی می‌توانیم در این راه یاری رسانتان باشیم. همچنین برای توسعه و تجهیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانید روی کمک ما حساب ویژه باز کنید. جهت مطالعه بیشتر در خصوص راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای این مقاله را نیز مطالعه کنید.

جمع بندی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی وابسته به گروه هلدینگ حامی است. هلدینگی که متعلق به سازمان تعاون زندان‌های کشور است و نزدیک به شصت سال از عمر آن می‌گذرد. این هلدینگ به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده‌های آن‌ها پایه گذاری شده و در سالیان گذشته در زمینه‌های متعددی مشغول به فعالیت بوده است. این فعالیت‌ها شامل راه اندازی کارخانه‌های تولیدی، تولید محصولات کشاورزی، راه اندازی دامپروری، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و همچنین راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود.

نخستین فروشگاه زنجیره‌ای حامی در سال 1388 افتتاح شد. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هلدینگ حامی سعی بر این است که از محصولات کارخانه‌ها و تولیدات بنیاد تعاون استفاده شود. این کار علاوه بر اینکه به منظور حمایت از زندانیان صورت می‌گیرد، باعث می‌شود قیمت نهایی محصولات نیز پایین‌تر بیاید و برای خریداران مقرون به صرفه تر باشد. برگزاری جشنواره‌های فصلی، باشگاه مشتریان، تنوع محصولات و … از جمله ویژگی‌های برتر فروشگاه‌های حامی است. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در بازار خرده فروشی را دارید، می‌توانید به دنبال دریافت نمایندگی فروشگاه‌های حامی باشید. راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک سرمایه گذاری متوسط و طولانی مدت است و با کمی صبر و تلاش می‌تواند به پروژۀ موفقی تبدیل شود.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ نمایندگی فروشگاه زنجیره‌ای حامی با این شرکت تماس حاصل فرماید.

گروه صنعتی دی آماده ارائه خدمات در خصوص تامین انواع تجهیزات فروشگاهی می‌باشد، که می‌توانید به قسمت محصولات وب‌سایت مراجعه یا با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *