دستگاه صندوق فروشگاهی در واقع فناوری نوین است، در راستای مکانیزه نمودن اداره کسب و کارهای گوناگون. سیستمی که متشکل از مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم افزاری فروشگاهی، جهت مدیریت هرچه بهتر مشاغل و ارائه خدمات، با کیفیت بالاتر به مشتریان می‌باشد. مجموعه این سیستم، امکان اداره منسجم بخش فروش، انبار و همچنین مدیریتی دقیق را برای صاحبین مشاغل فراهم می‌کند. در حقیقت وجود نرم افزار فروشگاهی با داشتن مزایایی نظیر کاهش اشتباهات محاسباتی و بالابردن سرعت روند ارتباط با مشتری، گزینه‌ای مناسب برای مشاغل، به ویژه فروشگاه‌های خرده فروشی به شمار می‌رود. با ما در مقاله آشنایی با نرم افزارهای صندوق فروشگاهی همراه باشید.

علاوه بر این، استفاده و کاربرد نرم‌افزارهای فروشگاهی از موارد مورد تأکید وزارت امور و اقتصاد دارایی می‌باشد. اما نکته مهم در این میان، انتخاب یک نرم افزار فروشگاهی مطابق با نیاز مدیران مشاغل و کاربرد مورد انتظار آنها است. لذا در این مطلب سعی داریم با معرفی تعدادی از نرم افزارهای فروشگاهی و کاربرد و ویژگی‌های هر یک، شما را در انتخاب نرم‌افزاری مناسب همراهی کنیم.

آشنایی با نرم‌افزار صندوق فروشگاهی حسابگر

نرم افزار صندوق فروشگاهی حسابگر از محصولات گروه شایگان سیستم، با ارائه راهنمای کامل محصول، امکان فراگیری نحوه کار با نرم افزار را به راحتی برای کاربران فراهم کرده است. از جمله امکانات این نرم افزار، امکان دریافت گزارش در لحظه از بخش‌های مختلف از قبیل فروش و برگشتی‌ها، گردش موجودی، سود و زیان، خرید و فروش و … می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نرم افزار حسابگر، قابلیت تعریف عکس مختص به هر کالا و تعیین بخشی جهت کالاهای پر فروش در نرم افزار است. با وجود این قابلیت، در صورت کار با نرم افزار بوسیله مانیتورهای تاچ اسکرین، تنها با لمس عکس مورد نظر می‌توان به اطلاعات کامل کالا دست پیدا کرد. همچنین امکان چاپ رسید در ابعاد دلخواه جهت تحویل به مشتری و تسویه فاکتور به انواع روش‌های نقد، از طریق پوز و یا صدور چک وجود دارد. نرم افزار حسابگر، امکان اتصال به انواع صندوق‌های فروشگاهی مکانیزه و سخت افزارهای جانبی آن، نظیر دستگاه بارکد خوان و یا پرینتر را دارد.

علاوه بر این طراحی بخش جستجو در این نرم افزار، شرایطی را برای کاربران فراهم نموده تا به راحتی از طریق وارد نمودن بارکد و یا کد مخصوص هر کالا، محصول مورد نظر را در فاکتورهای خرید و فروش جستجو و وارد نمایند. یکی دیگر از امکانات قابل ذکر نرم افزار حسابگر، امکان ایجاد ارتباط میان ترازو و نرم‌افزار از طریق بارکد چاپ شده می‌باشد. در این روش، پس از دریافت سفارش از مشتری، بارکد چاپ شده به وسیله ترازو تحویل مشتری داده شده و سپس با مراجعه به صندوق و به وسیله بارکدخوان، ضمن مشخص شدن مقدار و قیمت کالا، رسید صادر و پس از تسویه محصول مورد نظر به مشتری تحویل داده می‌شود.

لازم به ذکر است که با بروزرسانی مداوم نرم‌افزار حسابگر، کلیه موارد مطابق استانداردهای سازمان امور مالیاتی می‌باشد.

نرم افزار صندوق فروشگاهی

نرم افزار صندوق فروشگاهی قیاس

نرم افزار صندوق فروشگاهی قیاس، امکان مدیریت کسب و کار را بصورت کاملاً مکانیزه در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این نرم‌افزار، کاربران به سهولت امکان کنترل امور مالی خود را پیدا کرده، که نتیجه آن ارائه خدمات مورد نیاز، با کیفیت هر چه بیشتر به مشتریان می‌باشد. همچنین با انطباق کامل نرم افزار صندوق فروشگاهی قیاس با کلیه استانداردهای سازمان امور مالیاتی و دارائی، صاحبان مشاغل دغدغه ای جهت ارائه گزارش‌های پایان دوره مالی نخواهند داشت. در این نرم‌افزار، امکان دسترسی در لحظه، به موجودی کالاها و بهای هریک وجود دارد. این ویژگی باعث می‌شود مدیران با اطلاع از موجودی انبار نسبت به سفارش به موقع کسری محصولات خود اقدام نمایند. نرم افزار فروشگاهی قیاس قابلیت اتصال به ابزارهای جانبی همچون دستگاه کارتخوان، بارکدخوان، ترازوی وزنی، صفحات لمسی را نیز دارد که باعث بالابردن سرعت کار در فروشگاه‌ها خواهد شد.

علاوه بر این با ورود اطلاعات چک‌های صادر شده، می‌توان با دریافت هشدار موعد سر رسید چک، مدیریت صحیحی بر نقدینگی موجود در کسب و کار داشت. در فاکتورهای عرضه شده به مشتریان نیز امکان محاسبه عوارض و مالیات وجود داشته و این فرآیند به صورت کاملاً اتوماتیک صورت می‌گیرد. همچنین کاربر می‌تواند با دسترسی به گزارش‌های خرید و فروش فصلی، به راحتی اقدام به ارائه گزارش‌ها مربوط به فاکتورها به اداره امور مالیاتی کند. ارائه گزارش‌های آماری به شکل نموداری نیز، جهت بررسی میزان فروش ماهانه، تعیین کالاهای پرفروش، شناسایی کالاهای راکد و غیره در نرم افزار فروشگاهی قیاس، امکان اداره هوشمندانه کسب و کار را برای صاحبین مشاغل به خوبی فراهم نموده است.

نرم افزار صندوق فروشگاهی میزان

یکی از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزارهای فروشگاهی، استفاده از آیتم‌هایی جهت جلوگیری از بروز اشتباهات محاسباتی کاربر و ثبت فاکتور فروش در کمترین زمان و البته با دقتی بالا است. آیتم‌هایی که با کیفیتی بالا و در ساده‌ترین حالت، در نرم افزار صندوق فروشگاهی میزان طراحی شده است. این نرم‌افزار با داشتن قابلیت‌هایی مانند صادر نمودن چند فاکتور به طور همزمان و ثبت اطلاعات توسط کاربر تنها با چند عملیات کاربردی و کوتاه، به خوبی توانسته پاسخگوی نیازهای مدیران در فروشگاه‌ها باشد. یکی از امکانات قابل توجه این نرم‌افزار، بروزرسانی قیمت‌ها به صورت اتوماتیک، همزمان با ورود فاکتورهای جدید خرید است. همچنین با داشتن گزینه‌ای جهت اعلام هشدار نسبت به اتمام موجودی در زمان مناسب، مانع از صفر شدن موجودی کالا و ایجاد مشکل در روند مدیریت انبار خواهد شد. برخی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار میزان به شرح زیر می‌باشد:

  • قابلیت استفاده در شعبات مختلف فروشگاه و اتصال داده‌ها، همچنین دریافت گزارش به صورت تفکیکی از هر شعبه و یا گزارش کلی از تمام شعبات.
  • قابل استفاده در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و یا فروشگاه‌هایی که هم در زمینه تولید و هم عرضه فعالیت دارند.
  • قابلیت اتصال به بارکدخوان، سیستم POS، فیش‌پرینتر، ترازو دیجیتالی و …
  • قابلیت قیمت‌گذاری پویا در نرم‌افزار به دور از پیچیدگی‌های قیمت‌گذاری.
  • ثبت فاکتور فروش تنها پس از انجام تراکنش موفق کارتخوان. در صورت انجام تراکنش ناموفق فاکتور ثبت نشده و از این طریق کاربر صندوق فروشگاهی متوجه انجام ناموفق عملیات خواهد شد.
  • ارائه خدمات رایگان از قبیل نصب، آموزش، پشتیبانی.

نرم افزار صندوق فروشگاهی لیمو

نرم افزار صندوق فروشگاهی لیمو که تحت وب و آنلاین طراحی شده است، نرم‌افزاری است با محیطی ساده، که قابلیت نصب بر روی موبایل را نیز دارد. از مزایای آنلاین بودن این نرم‌افزار، ذخیره کلیه اطلاعات مربوط به فروشگاه بر روی سرورهای این شرکت است که این به معنای امنیت بالا در حفظ اطلاعات کاربر می‌باشد. لذا کاربران در هر زمان می‌توانند تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مختص به خود، به کلیه اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه نرم افزار فروشگاهی لیمو، امکان تعریف چند کاربر جهت دسترسی به نرم‌افزار، با میزان دسترسی و محدودیت‌های اعمال شده است. به عنوان مثال، تنظیمات نرم‌افزار را بگونه‌ای می‌توان تعیین کرد که پرسنل بخش فروش فروشگاه، تنها به قسمت‌های مرتبط به ثبت فاکتور و گزارشات فروش دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، محیط نرم‌افزار به نحوی طراحی شده که پرسنل با هر میزان دانش رایانه، به راحتی امکان کار با نرم‌افزار را خواهند داشت. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • امکان دریافت گزارش بصورت نموداری و یا نوشتاری در بخش‌های مختلف
  • امکان تست نرم‌افزار به مدت یک ماه بصورت کاملاً رایگان
  • قابلیت اجرا بر روی کلیه دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت

مزایای استفاده از نرم افزارهای فروشگاهی

با توجه به بررسی نرم افزارهای فروشگاهی در این مطلب، می‌توان به این نتیجه رسید که این نرم افزارها با دو هدف کلی طراحی و عرضه می‌شوند. اولین و مهمترین هدف، کاهش میزان خطای محاسباتی است که در روش‌های دستی به وفور دیده می‌شود. و دومین هدف، بالابردن سرعت کار و به تبع آن امکان مدیریت فروشگاه با روشی کاملاً مکانیزه و دقیق است.

اما به طور خلاصه از مزیت‌های نرم افزارهای فروشگاهی می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • سرعت بالا در پردازش اطلاعات مربوط به کالا
  • صرفه جویی در زمان برای مشتریان و پرسنل
  • ارائه انواع گزارشات مورد نیاز در مدیریت فروشگاه
  • بالا رفتن نظم و دقت در انجام محاسبات

 جهت آشنایی بیشتر با مزایای صندوق فروشگاهی، می‌توانید به مقاله مزیت‌های صندوق فروشگاهی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید