
در بازار امروز، صاحبان و فروشندگان مغازههای پوشاک به این نتیجه رسیدهاند که برای رسیدن به موفقیت در برابر رقبای خود در این صنعت، باید عوامل دیگری به جز نوع کالای خود دقت کنند. عواملی که قبلا خیلی مورد توجه قرار نمیگرفتند. یکی از مهمترین این عوامل، قفسه بندی مغازه پوشاک است که با قطعیت میتوان گفت نقش بسیار مهمی در موفقیت و افزایش آمار فروش دارد. یک چیدمان نامناسب و غیراصولی هم مشتریان را سردرگم میکند و هم با نامرتب نشان دادن اجناس، تمایل مشتریان برای خرید را از بین میبرد. نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که برای داشتن یک قفسه بندی مناسب و چیدمان صحیح در فروشگاه، باید اصول این کار را رعایت کنیم.
هنگامی که شما وارد یک مغازه پوشاک میشوید، اولین چیزی که نگاه شما را جذب میکند اجناس موجود در فروشگاه و نحوه چینش و قفسه بندی آنهاست. همانطور که به آن اشاره کردیم یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر مغازه پوشاک، طراحی و دکوراسیون جذاب برای مشتری است. قفسه بندی هم به عنوان یکی از اصلیترین بخشهای طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاه، میتواند تاثیر اساسی در موفقیت و میزان فروش شما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با چند اصل مهم در قفسه بندی مغازه پوشاک آشنا کنیم.
طراحی قفسه بندی مغازه پوشاک
قفسه بندی مغازه یا همان ویترین برای مشتریان خیلی مهم است. اگر قفسه بندی و دکور یک مغازه پوشاک از دید مشتری جذاب باشد احتمال ورود آن مشتری به مغازه و خرید پوشاک توسط او بالا میرود. البته حالت معکوس این قضیه هم وجود دارد. طراحی قفسه بندی فروشگاه شما باید به نحوی باشد که محصولات جدیدتر و با جذابیت و زیبایی بیشتر زودتر از همه در دید مشتری قرار بگیرند. نور پردازی قفسهها هم باید با برنامه ریزی و طبق اصول نورپردازی فروشگاه انجام شود تا اجناس مغازه به خوبی دیده شوند. میتوان از پسزمینههای خلاقانه و زیبا نیز در طراحی استفاده کرد.
رنگ بندی مغازه
قدرت رنگها در جلب نظر مشتریان بیشتر از آنچیزی است که فکرش را بکنید. استفاده از رنگهای زیبا و میزان کنتراست مناسب مشتریان را به سمت مغازه پوشاک شما جذب میکند. برای جلوگیری از تکراری و یکنواخت بودن فضای مغازه میتوانید چندرنگ مختلف را بهکار ببرید. البته باید از بیش از حد رنگارنگ شدن فضا هم جلوگیری کنید.
برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله اصول و قواعد رنگ بندی قفسه های فروشگاهی از گروه صنعتی دی را مطالعه کنید.
چیدمان قفسهها
نحوه چیدمان قفسهها در مغازه پوشاک خیلی مهم است. استفاده از متد و روش های قدیمی دیگر نتیجه خوبی را برای شما بههمراه ندارد. قدم اول برای فاصله گرفتم از مغازه های سنتی و قدیمی پوشاک ، تغییر سبک چیدمان قفسه ها و رعایت اصول قفسه بندی فروشگاه است. بهجای استفاده از قفسه های تکراری و قدیمی ، از سبک های مدرنتر مانند طاقچههای معلق، قفسه های دیواری و باکسهای زمینی استفاده کنید.استفاده از ایدههای نو و جذاب را فراموش نکنید.
فرم اجزای قفسه بندی مغازه پوشاک
فرم اجزا و عواملی که از آنها در طراحی استفاده میشود یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان است. ایدههای قدیمی و طرحهای تکراری مکعب و مستطیل را فراموش کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از ایدههای نو همیشه جذابیت بالایی برای مشتریان دارد. پس با استفاده از ایده و طرح های جدید شانس بیشتری در جلب نظر مشتریان دارید. محل انتظار و نشستن مشتریان، صندوق فروشگاه و مخصوصا قفسه بندی مغازه پوشاک خود رابا اشکال جدید چند ضلعی طراحی کنید. اما در نظر داشته باشید که برای حفظ پیوستگی بین بخش های مختلف دکور شما باید طراحی قسمتهای مختلف با هم هماهنگی و همخوانی داشته باشد.
نور پردازی فروشگاه
از نظر بسیاری از کارشناسان، نور پردازی در مغازه پوشاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حقیقتی که هم فروشندگان این مغازهها هم مشتریان از آن باخبرند. تاثیر نور پردازی فروشگاه بر میزان فروش شما و نظر مشتریان در مورد مغازه توسط متخصصین این حوزه ثابت شده و قابل ردکردن نیست. کار نور پردازی را باید به توجه به اجناس موجود در مغازه انجام دهید. استفاده از مقدار درست و مناسب نور باعث بهتر دیده شدن محصولات شما میشود و جذابیت فروشگاه و اجناس را بیشتر میکند. نورپردازی قفسه بندی مغازه پوشاک خیلی مهم است و باعث افزایش تعداد مشتریان، بهبود نظر آنها از مغازه شما و افزایش آمار فروش محصولات میشود.
جمع بندی
برای موفقیت یک مغازه پوشاک ، باید به عوامل زیادی توجه کرد. یکی از این عوامل قفسه بندی است. در این مقاله سعی کردیم چند اصل مهم در قفسه بندی مغازه پوشاک را برای شما توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هرگونه قفسه فروشگاهی میتوانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی دی تماس بگیرید.