طراحی چیدمان و قفسه بندی

قفسه بندی مغازه عطاری

قفسه بندی مغازه عطاری
امتیاز دهید

مغازه‌های عطاری جزء کسب و کارهایی است که سال‌های زیادی از عمر آن می‌گذرد. به نحوی که هنوز در بسیاری از شهرهای کوچک و متوسط، عطاری یک شغل سنتی و حتا درون خانوادگی به حساب می‌آید. با این حال، به کمک استانداردسازی قفسه بندی مغازه عطاری و استفاده از قفسه‌های مدرن، می‌توانید این کسب و کار را به شکلی امروزی و مدرن در بیاورید. این کار باعث افزایش کارایی فروشگاه و همچنین جلب توجه برای مشتریان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی اهمیت قفسه بندی در فروشگاه‌های عطاری و چگونگی قفسه بندی در آن صحبت کنیم.

برای خرید قفسه یا قفسه بندی مغازه عطاری خود، اینجا کلیک کرده و فرم زیر را پر کنید؛ یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس مستقیم با ما : ۰۲۶۳۷۳۱۰۸۲۵

آشنایی با فروشگاه عطاری

قبل از اینکه به سراغ قفسه بندی مغازه عطاری برویم، اجازه دهید کمی با این کسب و کار و محصولاتش آشنا شویم. عمر عطاری‌ها و فروشگاه‌های عطاری آن قدر بلند است که گاهی به سن ما هم قد نمی‌دهد. برای مثال در همسایگی ما یک عطاری قدیمی وجود دارد که گمانم از زمان پدربزرگم ساخته و راه اندازی شده است. همین مسئله نشان می‌دهد که یک فروشگاه عطاری‌ همیشه مشتریان خودش را داشته و هیچ وقت از رونق نیفتاده است. برای پی بردن به نکته‌ی بالا خیلی هم نیاز به تلاش نیست. فقط کافی است نگاهی به آشپزخانه‌ی خودتان بیندازید. لااقل در یکی دوتا از کابینت‌های خانه می‌توانید ادویه‌جات‌ و مواد خوراکی و در حقیقت ردپای عطاری‌ها را ببینید.

فروش اقساطی دی کمپانی

در عطاری‌ها محصولات متنوعی فروخته می‌شود؛ که البته اغلب آن‌ها منشاء گیاهی دارند و به عنوان ادویه‌های غذایی یا داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تنوع محصولات موجود در عطاری‌ها باعث شده تا در یک فروشگاه عطاری بتوانید رنگ‌های متنوعی را ببینید و بوهای متنوعی را استشمام کنید.

به طور معمول فروشگاه‌های عطاری دارای یک فضای محیطی کوچک یا نهایتاً متوسط هستند؛ و به شکلی سنتی اداره می‌شوند. به شکلی که فروشنده مهم‌ترین نقش را در سیستم عرضه‌ی محصولات ایفا می‌کند. همچنین نحوه‌ی چیدماان محصولات نیز در عطاری‌های قدیمی اغلب به شکلی به هم ریخته است. و گاهی خود فروشنده هم برای یافتن یک محصول مجبور می‌شود چند شیشه و کیسه‌ی مختلف را جابجا کند؛ و تازه با کمی خوش شانسی به آن چیزی که می‌خواهد دست یابد.

قفسه بندی مغازه عطاری

اهمیت قفسه بندی مغازه عطاری

در بخش انتهایی تیتر قبل به اهمیت استفاده از انواع مختلف قفسه بندی‌ در یک فروشگاه اشاره کردیم. همین مسئله‌ی ساده مهم‌ترین دلیلی است که نشان می‌دهد عطاری‌ها اگر می‌خواهند با دنیای مدرن امروزی جلو بروند، باید سیستم فروش و چیدمان محصولاتشان را تغییر دهند؛ که این چیدمان محصولات بستگی فراوانی به همین بحث قفسه بندی مغازه عطاری دارد. در ادامه به ذکر نکاتی می‌پردازیم که این بحث را تایید و تکمیل می‌کند.

الف – نظم بخشی به فضای فروشگاه

همین طور که گفتیم، محصولات متنوعی در یک فروشگاه عطاری به فروش می‌رسد. از انواع ادویه‌ها و افزودنی‌های خوراکی گرفته تا انواع داروهای گیاهی و غیرگیاهی. که اگر قرار باشد هر محصول را در ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی  نگهداری کنیم، یا به بیانی دیگر، به همان شکل قدیمی فروشگاه خود را اداره کنیم، خیلی زود به مشکل برخواهیم خورد. به همین خاطر برای نظم بخشی به محیط کلی عطاری لازم است به قفسه بندی‌های استاندارد رو بیاورید. استفاده از قفسه‌های دیواری و ترکیب آن با پالت‌ها و باکس‌های رنگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نظم بخشی به فضای عطاری است. همچنین می‌توانید از قفسه‌های دیواری مخصوص ادویه نیز کمک بگیرید.

ب – استفاده بهینه از فضای فروشگاه

یکی از گله مندی‌های اصلی فروشنده‌ها و همچنین مشتریان عطاری‌ها، درهم بودن وسایل و کوچک بودن مغازه است. برای حل این مشکل به جای اینکه به دنبال یک مغازه بزرگتر باشید، می‌توانید از قفسه بندی مغازه عطاری خود شروع کنید. استفاده از قفسه‌ها علاوه بر اینکه نظم مشخصی به فضای فروشگاه‌تان می‌بخشد، باعث می‌شود داخل مغازه نیز تا حد مطلوبی خلوت شود. در حقیقت یکی از اهداف قفسه بندی استفاده‌ی مفید از فضاهای مرده فروشگاه و مدیریت فضای داخلی آن است.

ج – رنگ رنگ از همه رنگ

ادویه‌ها و افزودنی‌های خوراکی هرکدام رنگ و عطر خود را دارند. همین موضوع در رابطه با داروهای گیاهی نیز برقرار است. از این نکته‌ی ظریف می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی عطاری خود کمک بگیرید. مغازه‌ای را تصور کنید که ترکیبی از رنگ‌های طبیعی را در خود جای داده و در آن بوهای متفاوتی با مشام می‌رسد. چنین مغازه‌ای در حالت عادی هم برای آدم‌های بازار جذاب است. حال اگر با رعایت اصول رنگ‌بندی قفسه‌های فروشگاهی سعی کنید این جذابیت را چند برابر کنید، مسلماً نتیجه‌ی کار خیلی بهتر خواهد بود.

د – تبدیل شدن به یک فروشگاه مدرن

با عوض شدن سبک کلی زندگی فروشگاه‌های قدیمی و سنتی نیز جای خودشان را به فروشگاه‌های مدرن خواهند داد. برای مثال در شهرهای بزرگ دیگر خبری از بقالی‌های قدیمی نیست. بلکه سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جایگزین آن‌ها شده‌اند. خب ماجرا اینجاست که اگر عطاری‌ها نیز بخواهند به همان شیوه‌ی سنتی خود ادامه دهند، دیر یا زود زیر چرخ‌های زندگی مدرن له می‌شوند. در اینجا تنها راه چاره اصلاح سریع‌تر این فروشگاه‌ها خواهد بود. استفاده از قفسه بندی مغازه عطاری به شکلی مدرن و امروزی، یکی از راه‌های مقابله با این چالش است.

قفسه بندی مغازه عطاری

نحوه چیدمان و قفسه بندی در فروشگاه‌های عطاری

اگر با لزوم قفسه بندی مغازه عطاری آشنا شده‌اید، حالا وقت این است که به سراغ نکات قفسه بندی برویم. اینکه طرح کلی چیدمان قفسه‌های فروشگاه به چه شکل باشد و از چه جنس قفسه‌هایی می‌توان استفاده کرد. در ادامه به نکات مهم این بحث خواهیم پرداخت.

  • استفاده از قفسه‌های مناسب

صنعت طراحی قفسه روز به روز گسترده‌تر شده و در نتیجه طراحی‌های مدرنی در این زمینه ارائه می‌شود. اما مسئله اینجاست که آیا این قفسه‌های جدید کارایی لازم را نیز خواهند داشت؟ پس اگر قصد قفسه بندی مغازه عطاری خود را دارید، به این نکته دقت کنید. یک قفسه بندی خوب باید تمامی نکاتی که در بالا اشاره کردیم را داشته باشد. یعنی باعث نظم گرفتن فروشگاه شود، بهترین استفاده را از نقاط مرده‌ی فضا ببرد، جلوه‌ی خوبی داشته باشد و کمک کند تا مغازه شما به شکلی مدرن و امروزی در بیاید.

  • توجه به تناسب رنگ‌ها و محصولات

برای طراحی قفسه‌های عطاری می‌توانید به سراغ قفسه‌های از جنس آلومینیوم، ورقه‌های فولادی، ام دی اف، پی وی سی و … بروید. اما لازم است توجه داشته باشید که این قفسه‌های انتخابی آیا با فضای فروشگاه شما تناسب دارد؟ برای مثال انتخاب قفسه‌های آلومینیومی با رنگ براق شاید خیلی انتخاب مناسبی نباشد. در حالی که اگر همین قفسه‌ها را رنگ کرده یا از برچسب‌هایی به رنگ چوب برای طراحی آن‌ها استفاده کنید، این تناسب بیشتر به چشم می‌آید. در کل قفسه‌های چوبی و ام دی اف به نظر انتخاب ایده آل‌تری برای عطاری‌ها خواهد بود. اگرچه از نظر هزینه‌ی طراحی و ساخت شما را با دردسرهای بیشتری روبرو می‌کند.

  • چیدمان قفسه‌های ترکیبی

در کنار قفسه‌های دیواری، که معمولاً در فروشگاه‌های عطاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانید از ظرف‌ها، باکس‌ها و پالت‌های گوناگونی نیز کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید ظرف‌هایی از جنس سفال تهیه کنید و محصولات گیاهی خود را در داخل این ظرف‌های سفالی نگهاری نمایید. به این شکل هم نمای زیبایی به فروشگاه خواهید داد و هم با ترکیب قفسه‌های دیواری و این ظرف‌های سفالی نظم یک پارچه‌ای را به وجود می‌آورید. ضمن اینکه می‌توانید روی هر ظرف برچسب بزنید و محصول، کیفیت و قیمت آن را ذکر کنید تا مشتری با خیال و آرامش بیشتری خرید کند.

  • قفسه‌های مخصوص ادویه و حبوبات

استندهای مخصوص حبوبات، به صورت دیواری طراحی می‌شوند و در ساخت آن‌ها از شیشه‌های شفاف استفاده می‌گردد. از این استندها برای طراحی داخلی مغازه‌های عطاری نیز می‌توانید کمک بگیرید. همچنین ممکن است با استندهای مخصوص عطاری و داروهای گیاهی نیز در بازار روبرو شوید. از این استندها می‌توانید برای نگهداری و فروش محصولات رنگی و اصلی فروشگاه استفاده کنید.

برای مشاهده انواع قفسه فروشگاهی گروه صنعتی دی کلیک کنید!

جمع بندی

مغازه‌های عطاری از سالیان گذشته تا به امروز همراه زندگی ما بوده‌اند. در این فروشگاه‌ها انواع ادویه‌های غذایی و گیاهان دارویی به فروش می‌رسد. اگرچه فروشگاه عطاری، یک فروشگاه سنتی به نظر می‌رسد، اما می‌توانید به کمکقفسه بندی مغازه عطاری خود، آن را به یک فروشگاه مدرن و امروزی تبدیل کنید. این کار حسن‌های بسیاری خواهد داشت. از جمله نظم بخشی به فضای فروشگاه، استفاده‌ی بهینه از کل فضا، سهولت دسترسی به محصولات و به وجود آوردن یک جلوه‌ی بصری خود برای جذب مشتریان. در عطاری‌ها از قفسه‌های متنوعی می‌توانید استفاده کنید؛ که در این میان قفسه‌های خود ایستای یک طرفه و قفسه‌های دیواری جزء اولین انتخاب‌ها خواهد بود. البته می‌توانید از ظرف‌های سفالی، پالت‌ها و … برای نظم بخشی بیشتر کمک بگیرید. هر ادویه یا گیاه را در داخل یکی از این ظرف‌ها جا دهید و آن را روی استندها یا طبقات قفسه بچینید. همچنین می‌توانید از قفسه‌های مخصوص ادویه و استندهای مخصوص این کار کمک بگیرید. برای تجهیز مغازه عطاری خود با قفسه های متناسب با عطاری، می توانید با مشاوران گروه صنعتی دی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *