فرانچایز چیست و مزایا و معایب آن

فرانچایزینگ؛ ایده نو برای توسعه کسب و کارهای خرده فروشی

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و نیاز رو به رشد به کالاهای مختلف فروشگاه های مختلفی بوجود آمده اند.

برای مثال امروزه فروشگاه افق کوروش، فروشگاه رفاه و فروشگاه اتکا در حال توسعه و بالا بردن تعداد فروشگاه های خود در ایران می باشند.

برای اینکه بتوانید یک فروشگاه زنجیره ای فرانچایزی راه اندازی کنید باید به شرکت فروشگاه های افق کوروش، رفاه، اتکا یا هر فروشگاه دیگری مراجعه کنید.

به طور خلاصه فرانچایزینگ به معنی استفاده از برند و سیستم فروش یک شرکت می باشد.

فرانچایز دهنده ها (برای مثال افق کوروش، رفاه و…) به افراد متقاضی مشاوره ای در خصوص جانمایی فروشگاه انجام می دهند.

سپس به تقاضا دهنده آموزش می دهند تا چگونه فروش را انجام دهند. همچنین اینگونه شرکت ها کارکنان شما را تأمین می نمایند.

فرانچایزدهنده چه خدماتی ارائه می دهد؟

فرانچایزدهنده بایستی امتیاز استفاده از برند، کالاها و سرویس های خود را به متقاضی ارائه کند.

بایستی به متقاضی آموزش دهد تا از سیستم فروش شرکت استفاده کند.

متعهد می گردد تا کارکنان مورد نیاز را استخدام و آنها را برای کار آموزش دهد.

همچنین با توجه به اینکه نوع رفتار یک فرانچایزکننده می تواند بر روی نظر مردم در مورد آن برند تأثیر گذار باشد متعهد می شود تا رفتار تمامی متقاضیان و طرف های قرارداد خود بررسی نماید و از ضربه زدن آنها به برند جلوگیری کند.

فرانچایزکننده چه تعهداتی دارد؟

شخص یا شرکت متقاضی بایستی مکان احداث فروشگاه را تعیین و سپس آن را مطابق با استاندارد ها تجهیز نماید.

متقاضی بایستی هر روزه گزارش فروش را ارائه دهد و تلاش کند و با شرکت مادر در ارتباط باشد.

بایستی همواره خود را به روز نگه دارد و اصول شرکت را رعایت نماید.

با توجه به اینکه رفتار هر فروشگاه روی هویت و شخصیت برند در نزد مردم تأثیر گذار است بایستی تلاش کند تا همواره شهرت برند را در نزد مردم بالا ببرد تا هم به فروش خود کمک کند و هم به دیگر سهامداران کمک کند.

 

دیدگاه‌ها 0

*
*