دستگاه صندوق فروشگاهی؛ عنصری کوچک با مزایای باور نکردنی!

پیشرفت تکنولوژی در جوامع امروزه این امکان را فراهم ساخته که نیاز های بشر با سرعت بیشتر و شیوه های نوین و کیفیت بهتر برطرف شود. صندوق فروشگاهی وسیله ای الکترونیکی است که عموما برای ثبت خرید ها، معاملات و روش اجناس و نیز محاسبه اقلام به فروش رفته بوده و همچنین یک کشو در آن به منظور قرار دادن پول به صورت اسکناس و سکه تعبیه شده است. این صندوق مغازه یا فروشگاه در قبال محاسبات انجام داده قبض مورد نظر را نیز چاپ می کند. به عبارت بهتر این سیستم فروشگاهی یک حسابدار محسوب می شود؛ چرا که بر روی آن یک نرم افزار حسابداری به جهت ثبت و محاسبه اطلاعات خرید و فروش، موجودی اقلام و هزینه های آن ها به کار می رود. می توان در کنار این صندوق از دستگاه بارکد خوان برای ثبت بارکد محصولات هم استفاده کرد. می توان گفت این دستگاه صاحبان فروشگاه ها را از انجام محاسبات دستی و نیز در پی آن از خطا های ایجاد شده رها کرده است؛ چرا که با استفاده از صندوق های فروشگاهی نیازی به حساب و کتاب های سخت و زمانبر و نوشتن فاکتور های دستی نیست. با بکارگیری این تجهیز می توان به اطلاعات مربوط به خرید، فروش، هزینه ها، موجودی کالا ها و آماز دقیق آن ها دست یافت و سریعا تصمیم لازم را برای بهبود شرایط گرفت و این اطلاعات به صورت روزانه، ماهانه و سالانه می باشند. با توجه با سرعت این صندوق ها در محاسبات و صدور فاکتور ها، زمان کمتری صرف محاسبات و ثبت خرید ها شده و نظم بیشتری برقرار خواهد که این موضوع باعث جلب رضایت مشتریان می شود.

 

از مزایای دستگاه های صندوق فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارائه اطلاعات ساعتی، روزانه و حتی سالانه از معاملات، خرید و فروش ها و موجودی کالا ها و همچنین ارائه پیش بینی هایی از روند فروش؛صندوق مغازه یا سیستم فروشگاهی
  • شفافیت در ارائه خدمات؛
  • کاهش خطا در محاسبات در نتیجه جلب اعتماد مشتریان و نیز ممانعت از ضرر های احتمالی؛
  • صرفه جویی در زمان به واسطه سرعت در محاسبات مربوط به هزینه های خرید و فروش؛
  • ثبت موجودی اقلام و عدم نیاز به بررسی موجودی آن ها به صورت دستی؛
  • ارائه فاکتور خرید و فروش به صورت مرتب و بدون خطا و نیز با سرعت بالا که خود منجر به جلب رضایت و اعتماد مشتریان می شود؛
  • ثبت خرید های مشتریان و در نتیجه استفاده از این آمار برای پیش بینی علاقمندی مشتریان به برخی کالا ها و شناسایی اقلام پر فروش که باعث تلاش در تهیه بیشتر آن دسته کالا ها می شود؛
  • با توجه به دسترسی به اطلاعات خرید و فروش، می توان توانمندی کارمندی را که با آن دستگاه کار کرده، بررسی نمود؛
  • با ثبت اطلاعاتی از مشتریان در سیستم فروشگاهی ، می توان برای آن دسته از مشتریانی که خرید بیشتر کرده اند مواردی نظیر، تخفیف ها، کارت های هدیه و غیره را به عنوان تشویق و تبلیغ در نظر گرفت؛
  • دستگاه های صندوق فروشگاهی یا صندوق مغازه انواع مختلفی دارند، مثلا از نظر برنامه ریزی دارای نوع سیستم عامل و از پیش برنامه ریزی شده است.
دیدگاه‌ها 0

*
*

همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید