آشنایی با تجهیزات فروشگاهی

باکس پالت پلاستیکی چیست؟

باکس پالت پلاستیکی چیست؟
امتیاز دهید

اگر قصد جابجایی یا انبار کردن اجناس با شکل و بسته‌بندی مناسب و متقارن و یا بدون نیاز به حفاظت داشته باشیم، می‌توانیم به راحتی از پالت استفاده کنیم. ولی اگر کالای مورد‌نظر حساس یا شکستنی باشد یا امکان تثبیت آن روی پالت وجود نداشته باشد، از باکس پالت استفاده می‌کنیم. باکس پالت یکی از انواع پالت است که بر خلاف‌آن، دارای دیواره‌های محافظ می‌باشد. باکس پالت ها را می‌توان در انواع مختلفی تولید کرد که یکی از انواع محبوب آن، باکس پالت پلاستیکی است.

باکس پالت پلاستیکی چیست؟

باکس پالت پلاستیکی همانطور که گفته‌شد یکی از انواع پالت و باکس پالت است که برای حفظ امنیت و قرارگرفتن آسان‌تر و راحت‌تر کالاها از پوشش دیوار استفاده شده و برای حمل کالاهای با ابعاد و حجم کوچک بسیار مناسب است.

باکس پالت پلاستیکی اصولا ساختاری مکعبی‌شکل دارد، از جنس پلاستیک ساخته می‌شود و برای جابجایی و حمل انواع مختلف اجناس و محصولات صنعتی و خوراکی و … کاربرد دارد. این مدل پالت برای افزایش میزان استقامت و کاهش وزن، به دیواره‌های شبکه‌ای مجهز است. این مدل باکس پالت پلاستیکی معمولا در دو مدل مکعب‌مربع و مکعب‌مستطیل و در ابعاد و سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

کاربرد باکس پالت پلاستیکی

چرا باکس پالت پلاستیکی ؟

از باکس پالت پلاستیکی برای حمل و نقل کالا، محصولات و قطعات به مقاصد دور و همینطور برای انبار کردن اجناس استفاده می‌شود. با استفاده از این باکس پالت‌ها می‌توانیم حجم بیشتری از اجناس موردنظر را به شکل منظم‌تری انبار کنیم. باکس پالت پلاستیکی در دو مدل چرخ‌دار و ثابت تولید می‌شود که از مدل چرخ‌دار آن برای حمل اجناس در کارگاه‌ها استفاده می‌شود.
دیواره محافظ پلاستیکی اطراف این باکس پالت‌ها باعث افزایش مقاومت آن‌ها شده و به همین علت برای جابه‌جایی کالاهای کوچک با تعداد زیاد و حجم کم و هم‌چنین داشتن اطمینان‌خاطر از عدم آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار مناسب است.
از یکی از انواع باکس پالت که دیواره آن دارای هواکش است برای نگهداری و جابه‌جایی محصولات غذایی مانند میوه استفاده می‌شود.

قابلیت‌ها و ویژگی‌ها

  • امکان بارگیری و نگهداری اجناس به صورت ایمن، سریع و آسان با رعایت اصول بهداشت
  • قابلیت استفاده از لیفتراک، ریچ تراک و هندجک در انبار
  • گوشه های منحنی جهت جلوگیری از لغزش در چیدمان ستونی
  • سازگاری با محیط زیست
  • ماندگاری و عمر بالا
  • وزن بسیار کم نسبت به بقیه مدل‌ها
  • شستشو و ضد عفونی بدون نگرانی از تخریب باکس پالت
  • مقاومت در برابر رطوبت، آلاینده های محیطی ،مواد شیمیایی خورنده
  • رنگ‌بندی متنوع
  • توانایی تحمل دمای 40- تا 60+ درجه سانتیگراد و سازگار با شرایط جوی مختلف
  • ثابت ماندن رنگ در صورت قرار گرفتن زیر نور خورشید
  • قابلیت اضافه کردن پایه برای حمل و کنترل بهتر زمان حمل و نقل

مزایای استفاده از باکس پالت پلاستیکی در قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار یکی از روش های مدرن و کاربردی در طراحی سازه است که توانسته مشکلات انباشتگی بار، تجهیزات و محصولات مختلف کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز پخش محصولات مانند فروشگاه‌ زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ و سوپر مارکت‌ را برطرف کند و ضمن فراهم کردن یک فضای مناسب، بزرگ و قابل استفاده، تاثیر فوق العاده‌ای در نظم بخشیدن و مرتب شدن طبقه بندی و چیدمان اصولی تجهیزات و کالاهای داخل انبار داشته باشد. نباید فراموش کرد که علاوه بر چیدمان اصولی فروشگاه‌ها، چیدمان اصولی انبار‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. جهت آشنایی با اصول چیدمان فروشگاه این مقاله را مطالعه کنید.

با استفاده از قفسه بندی های مختلف انبار در سبک و انواع متنوع، می توان محصولات داخل انبار را بر اساس کد، حروف و ارقام مختلف طبقه بندی نموده و بر اساس تقاضا و نیاز مشتریان و شرکت های عرضه کننده، آنها را بارگیری، پخش و عرضه نمود. با استفاده از قفسه بندی انبار، می‌توان از یک فضای کوچک، محیطی مرتب، جادار و بسیار عالی خلق نموده و انجام امورات انبارداری و انبارگردانی را برای کارگران مشغول به کار در این مکان‌ها، تسهیل نمود.

باکس پالت پلاستیکی یک ابزار مهم و کارآمد در قفسه بندی انبارها می باشد. زیرا استفاده از باکس پالت ها باعث نظم دهی و ترتیب بهتر چیدمان انبار می‌شود و از این رو نیز در زمان انبارگردانی و انبارداری باعث سهولت و راحتی کار انبارداران می‌شود.

یکی از بزرگترین و مهمترین مزایای استفاده از باکس پالت پلاستیکی در قفسه بندی در اندازه‌های مختلف، ایجاد نظم و ترتیب در فضای داخلی انبار ها به ویژه انبارهای بزرگ و فضادار است. ذخیره سازی و نگهداری کالاها و تجهیزات موجود در انبارها در فضایی بالاتر از سطح زمین به منظور کاهش نفوذ رطوبت در آنها، قرار گیری در سطوحی مناسب و مطمئن به منظور کاهش صدمات و خسارات وارد شده به محصولات و کالا ها از مزایای بسیار مهم در نصب قفسه های انباری می باشند. جداسازی و طبقه بندی تجهیزات موجود در انبارهای بزرگ به منظور تسهیل درجا به جایی، فاکتور کردن موجودی های انبار و بار زدن محصولات و کالا ها از دیگر مزایای مهم و بسیار اساسی در نصب قفسه های انبار می باشد.

باکس پالت پلاستیکی در انبار

جمع بندی

برای جابه‌جایی کالاهایی که نیاز به محافظت دارند، از باکس پالت پلاستیکی استفاده می‌شود. این مدل مشابه همان پالت پلاستیکی است که پوشش دیواری محافظی برای حفظ سلامتی کالاهای در حال انبار و جابه‌جایی به آن اضافه شده‌است. باکس پالت پلاستیکی در دو مدل چرخ‌دار و ثابت تولید می‌شود که از مدل چرخ‌دار آن برای حمل اجناس در کارگاه‌ها استفاده می‌شود.

دیواره محافظ پلاستیکی اطراف این باکس پالت‌ها باعث افزایش مقاومت آن‌ها شده و به همین علت برای جابه‌جایی کالاهای کوچک با تعداد زیاد و حجم کم و هم‌چنین داشتن اطمینان‌خاطر از عدم آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار مناسب است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا کسب مشاوره و خرید انواع تجهیزات فروشگاهی می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی دی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *